آموزش نحوه تعویض بلبرینگ لباسشویی و علت خراب شدن آن

تعمیرسرا مرکز تخصصی تعمیر ماشین لباسشویی

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها رسیدگی به مشکلات لوازم خانگی به ویژه وسایل اصلی آشپزخانه است. افزایش قیمت لوازم خانگی به ویژه مواردی چون یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی و سایر موارد این چنینی میزان ریسک خراب شدن این موارد را بالا برده است. هزینه بالای تعمیرات این لوازم نیز سبب شده است که نگرانی خانواده‌ها نسبت به این مشکل افزایش پیدا کند. آن دسته از افرادی که به کارهای فنی و تعمیرات آشنایی دارند، می‌توانند ضمن کسب آگاهی نسبت به تعمیر انواع لوازم، دیگر هزینه تعمیرات را ذخیره کنند.

یکی از وسایل ضروری موجود در اکثر خانواده‌های ایرانی، ماشین لباسشویی است. ارتقای سطح دانش و پیچیده شدن ساختار فنی وسایل مربوط به آشپزخانه، تا حدود زیادی تعمیر این لوازم به ویژه ماشین لباسشویی را دشوار ساخته اما با این همه، برخی از قطعات ماشین لباسشویی را می‌توان تعمیر کرد. از جمله کارهایی که هر یک از خانواده‌ها باید انجام دهند، سرویس ماشین لباسشویی است.

در برخی از مواقع چه در هنگام سرویس ماشین لباسشویی و چه در زمان کارکرد این وسیله، ممکن است ماشین لباسشویی شما صدای عجیب و غریبی بدهد. تکان‌های زیاد این وسیله و صدایی که عمدتا از پشت ماشین در حالت روشن به گوش می‎رسد، نشان از مشکل بلبرینگ ماشین لباسشویی دارد. اگر مدت زیادی است که این صدا از ماشین لباسشویی به گوش می‌رسد، احتمالا شما نیاز به تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی دارید. برای آشنایی بیشتر با نحوه تعمیر لباسشویی و به ویژه تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی، در ادامه همین مطلب با ما همراه باشید.

کدام موارد نشان‌دهنده نیاز شما به تعویض بلبرینگ لباسشویی است؟

یکی از بدترین اشتباهات فرد هنگام مواجه با مشکل فنی لوازم خانگی، اقدام به تعمیر لوازم بدون اطلاع کامل از مشکل ایجاد شده است. در حقیقت توصیه می‌شود ضمن اطلاع از علائم نشان دهنده خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی، نسبت به تعمیر آن اقدام فرمایید. علائمی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، خرابی و مشکل بلبرینگ ماشین لباسشویی را نشان می‌دهند:

  • وجود لکه‌های روغن روی لباس‌ها: در برخی از موارد افراد پس از اتمام امر شستشو، لکه‌های روغن را بر روی لباس‌ها مشاهده می‌کنند. این مورد یکی از موارد متداول مشکل بلبرینگ ماشین لباسشویی است.
  • نشت آب: در اکثر موارد خرابی بلبرینگ منجر به نشتی آب می‌شود. برای بررسی این موضوع باید بلبرینگ ماشین لباسشویی مورد بررسی قرار گیرد.
  • ایجاد سر و صدا: یکی از مواردی که نشان از مشکل بلبرینگ ماشین لباسشویی دارد، ایجاد صدای اضافی است. بلافاصله پس از شنیدن صدای زیاد از ماشین لباسشویی حتما موضوع را بررسی کنید.
مشکل بلبرینگ ماشین لباسشویی

آشنایی با تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی

بلبرینگ در زبان فارسی به آن یاتاقان نیز گفته می‌شود، در ابعاد و به منظور کاربردهای متفاوتی ساخته شده و طراحی می‌گردد. بلبرینگ به عنوان یکی از اصلی‌ترین قطعات ماشین لباسشویی، شبیه ساچمه سه نظام است که وظیفه چرخاندن دیگ شستشو را در این وسیله برعهده دارد. از جمله مواردی که منجر به ایجاد مشکل بلبرینگ ماشین لباسشویی می‌شود، ساییده شدن آن است. برای تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی، عمدتا توصیه می‌شود مراحل زیر را طی کنید:

۱- در ابتدا سیم ماشین لباسشویی را از برق خارج کنید و شیر آب گرم و سرد آن را ببندید.

۲- سپس زمانی که ماشین لباسشویی خاموش است، اقدام به برداشتن وان شستشو کنید.

۳- پنل بالای ماشین لباسشویی را با پیچ گوشتی باز کنید و جای پودر را از محل قرارگیری خود خارج کنید.

۴- اکنون تمام سیم‌ها را با دقت از برد الکترونیکی و یا تایمر ماشین لباسشویی جدا کنید.

۵- حالا صفحه ضربه‌گیر کنترل پنل و شلنگ اضطراری تخلیه را دربیاورید.

۶- اکنون بهتر است که با استفاده از یک انبر دست، سینی مواد شوینده را خارج کنید.

۷- پس از خارج کردن دیگ شستشو، برای اینکه دیگ لباسشویی را خارج کنید، باید مهره نگهدارنده را باز کنید.

۸- اکنون وقت آن رسیده که Sump را از وان جدا کنید. برای این کار، اکنون با باز کردن گیره Sump آن را خارج کنید.

۹- سپس لاستیک لباسشویی را از دور درب جدا کرده و پیچ تسمه لاستیک را از دیگ باز کنید.

۱۰- با عکس گرفتن یا یادداشت سیم‌های متصل به المنت گرمایی، این قطعه را از فرآیند بیرون بکشید.

۱۱- پنل عقبی و تمسه و فولی در این مرحله باید از بدنه جدا شوند. با باز کردن پنل، تسمه را بیرون کشیده و با چرخاندن از رده خارج کنید. حال پیچ فولی را باز کنید و آن را بردارید.

۱۲- برای برداشتن موتور باید سیم‌های رابط را علاوه بر گرفتن عکس، از موتور ماشین لباسشویی بکنید.

۱۳- یاتاقان‌ها در قسمت پشت وان یا آب بندی قرار دارند. وان را بر روی دو تکه چوب قرار داده و به قسمت عقبی آن با مساوات ضربه بزنید. در این قسمت شفت قرار دارد و ممکن است آسیب دیده باشد؛ پس به آن نیز توجه کنید.

۱۴- تمامی گرد و غبار و زنگ زدگی اطراف قطعه را به خوبی تمیز کنید.

۱۵- پس از جدا کردن بلبرینگ‌های داخلی و بیرونی، اکنون وقت آن رسیده که بلبرینگ‌های جدید را در جای خود قرار دهید.

۱۶- اکنون بلبرینگ‌ها و کاسه نمد را به گریس آغشته کنید و در جای خود قرار دهید. حالا شروع به ضربه زدن کنید تا در جای مناسب خود قطعات محکم شوند.

۱۷- حالا دیگ را داخل بدنه ماشین لباسشویی قرار داده و توسط فنر های نگهدارنده به لباسشویی نصب کنید.

مطالب مرتبط: برنامه‌های شستشو و طرز کار با لباسشویی ال جی+ معنی کلمات روی لباسشویی

تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی

نکته بسیار مهمی که در تمامی مراحل باید در نظر داشته باشید، عکس گرفتن از تمامی مراحل کار است. توجه داشته باشید که میزان آگاهی شما نسبت به تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی، برای تعمیر ماشین لباسشویی کفایت نمی‌کند. تعداد زیاد اتصالات موجود در ماشین لباسشویی، سرویس ماشین لباسشویی را امری سخت می‌سازد. به این ترتیب حتما هنگام تعمیر ماشین لباسشویی، از راهنمایی فردی ماهر در این زمینه استفاده کنید.

فرآیند تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی در متن بالا در مورد اکثر مدل‌های این وسیله صدق می‌کند اما با این حال توصیه می‌شود که از نمایندگی مربوطه حتما راهنمایی لازم را کسب کنید. در صورت برخورد به هرگونه مشکل در حین تعمیر لوازم خانگی، باید با متخصصین و تعمیرکاران حرفه‌ای تماس بگیرید.

مطالب مرتبط: علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی

از کجا خدمات فنی مربوط به لوازم خانگی را دریافت کنیم؟

امروزه تعداد بسیار زیادی از افراد اقدام به تعمیر لوازم خانگی می‌کنند اما بسیاری از این افراد موفق به تعمیر مناسب این لوازم نمی‌شوند. هزینه بالای تعمیر لوازم خانگی نیز ممکن است برای بسیاری از خانواده‌ها مشکل ساز شود. به همین منظور برخی از مجموعه‌های فنی با ارائه خدمات تعمیر و نصب مناسب، ضمن دریافت کمترین هزینه، بهترین کیفیت را به افراد ارائه می‌دهند. از جمله این مجموعه‌ها می‌توان به مجموعه «تعمیرسرا» اشاره کرد. برای بررسی خدمات این مجموعه می‌توانید به آدرس https://tamirsara.com/ مراجعه کنید. در نظر داشته باشید که شرکت تعمیرسرا در ابتدای امر به تمامی افراد مشاوره رایگان در زمینه مشکلات لوازم خانگی می‌دهد. همچنین در نظر داشته باشید که برای سرویس‌های دوره‌ای می‌توانید ضمن تماس با این شرکت، از حضور متخصص‌ترین کارشناسان فنی بهره‌مند شوید.

در صورتی که لوازم خانگی جدیدی را تهیه کرده‌اید، می‌توانید برای نصب انواع این لوازم، با شماره ۶۲۹۴۱-۰۲۱ تماس بگیرید و در اسرع وقت بهترین خدمات را دریافت کنید. در نظر داشته باشید که هزینه خدمات شرکت تعمیرسرا در مقایسه با سایر شرکت، به مراتب کمتر و به صرفه تر است.

خدمات کولر گازی، خدمات یخچال فریز، خدمات ساید بای ساید، خدمات ماشین لباسشویی، خدمات ماشین ظرفشویی، خدمات پکیج دیواری، خدمات جاروبرقی و اجاق گاز، گوشه‌ای از فعالیت‌هایی است که شرکت تعمیرسرا در اختیار مردم قرار می‌دهد. همچنین در نظر داشته باشید که این مجموعه با بیش از ۳۰ سال سابقه، تمامی خدمات خود را ضمانت می‌کند.

هر یک از افراد می‌توانند با مراجعه به آدرس این سایت، فرم مربوطه را تکمیل کنند. یکی از بهترین خدماتی که در اختیار تمامی افراد قرار گرفته، امکان تعیین روز بازدید است؛ مشکل تاخیر در آمدن کارشناسان فنی همواره بسیار از خانواده‌ها را با مشکل مواجه می‌سازد اما تعمیرسرا این مشکل را با قرار دادن این امکان در وب سایت خود، به طور کلی برطرف کرده است.

در انتها توصیه می‌شود در صورت نداشتن آگاهی کامل نسب به تعمیر لوازم خانگی، هرگز اقدام به این کار نکنید. در ابتدای امر حتما مشاوره لازم را گرفته و در صورت امکان برای مشاهده مشکل فنی لوازم خود، با تکنسین‌های مربوطه تماس بگیرید. ضمن اینکه پیش از بروز مشکل، می‌توانید از خدمات سرویس ماشین لباسشویی تعمیرسرا بهره‌مند شوید.

۱۴۰۰/۰۹/۰۲

فرم ارسال نظر