تعمیر یخ‌ساز یخچال سامسونگ در تعمیرسرا

تعمیرسرا مرکز تخصصی ارائه خدمات تعمیر یخچال سامسونگ

هر یخچال فریزری که داشته باشید، ممکن است در طول مدت استفاده با مشکلاتی مواجه شود. فارغ از اینکه چه برندی باشد. مشکلات و خرابی‌های یخچال هم مثل بقیه وسایل الکترونیکی بسیار متنوع است. به همین دلیل طبیعی است که به همۀ آن‌ها آشنایی نداشته باشید. در این مقاله در مورد تعمیر تعمیر یخ‌ساز یخچال سامسونگ صحبت خواهیم نمود.

متخصصان تعمیرسرا آماده ارائه بهترین خدمات در زمینه تعمیر یخچال سامسونگ به شما عزیزان است. شما میتوانید با شماره ۶۲۹۴۱ – ۰۲۱ برای دریافت مشاوره تماس بگیرید! در این مقاله به موضوع تعمیر یخساز یخچال سامسونگ میپردازیم:

یخچال سامسونگ

ابتدا کمی بیشتر به بررسی یخچال‌های سامسونگ می‌پردازیم و سپس به سراغ یخ‌ساز و تعمیر آن می‌رویم.

یخچال‌های سامسونگ در مدل‌های مختلفی همچون یخچال ساید بای ساید، یخچال فریزر بالا و پایین و … تولید می‌شوند. سامسونگ به‌طور منظم در حال رشد و توسعه امکانات یخچال‌های خود می‌باشد و هرروز همگام با رشد سریع تکنولوژی، امکانات جدیدی را به یخچال‌ها اضافه می‌نماید. یکی از امکاناتی که برخی از مدل‌های یخچال‌های سامسونگ از آن برخوردار می‌باشند، یخ‌ساز می‌باشد.

در ادامه، این بخش از یخچال سامسونگ را بیشتر موردبررسی قرار می‌دهیم.

تعمیر یخچال سامسونگ

یخ‌ساز یخچال چیست؟

یکی از دغدغه‌های افراد در مناطق گرمسیری و به‌خصوص در فصل تابستان، تهیه آسان یخ برای استفاده در نوشیدنی‌های خود می‌باشد. امروزه با اضافه شدن یخ‌ساز به یخچال‌ها این امر محقق شده است.

دستگاه‌های یخ‌ساز، فناوری جدیدی به شمار نمی‌آیند؛ نخستین یخ‌ساز در سال در سال ۱۹۳۰ در آلمان ساخته شد. با گذشت زمان و رشد فناوری، تنوع یخ‌سازها بیشتر شد و همچنین کار کردن با آن‌ها بسیار ساده‌تر شد.

عملیات تهیه یخ در یخ‌ساز توسط دو قطعه مهم به نام کمپرسور و کندانسور انجام می‌شود. ایجاد تراکم و نگهداری گاز فریون در لوله‌ها توسط کمپرسور انجام می‌شود. همچنین کندانسور، همان خنک‌کننده می‌باشد که مایع را به جامد تبدیل می‌نماید.

یخ ساز یخچال سامسونگ

خرابی یخ‌ساز یخچال سامسونگ

یکی از بدترین اتفاقاتی که می‌تواند برای یخچال سامسونگ رخ دهد، خرابی یخ‌ساز یخچال در تابستان می‌باشد. چراکه عموماً استفاده از یخ‌ساز در این فصل نسبت به سایر فصول چندین برابر می‌شود. لازم به ذکر است که سیستم یخ‌ساز به‌کاررفته در یخچال‌های سامسونگ، یکی از بهترین سیستم‌های یخ‌ساز دنیا می‌باشد که نسبت به تولیدات مشابه کمتر مشکل پیدا می‌کند؛ اما به بنا به دلایل مختلف که در ادامه راجع به این دلایل بیشتر صحبت می‌کنیم. ممکن است، این سیستم دچار مشکل شود و از کار بیافتد.

معمولاً در مواردی که قطعاتی همچون موتور یخ‌ساز، محفظه یخ‌ساز، سنسورهای به‌کاررفته در سیستم یخ‌ساز، سوکت آب، اهرم تشخیص و یا حتی کابل برق آسیب ببیند و دچار مشکل شوند، ممکن است عملکرد سیستم یخ‌ساز مختل شود و این سیستم از کار بیافتد.

مطالب مرتبط: تعمیر درب یخچال سامسونگ+ آپدیت ۹۹

چه مشکلاتی ممکن است برای یخ‌ساز یخچال سامسونگ ایجاد شود؟

مشکلات متفاوتی ممکن است برای یخ‌ساز یخچال سامسونگ ایجاد شود اما در حالت کلی اغلب کاربران این یخچال با مشکلاتی همچون روشن نشدن و کار نکردن کلی یخ‌ساز، تولید نکردن یخ توسط یخ‌ساز، ازکارافتادن سنسور، به‌درستی جدا نشدن قطعات یخ از یکدیگر، خارج نشدن کامل یخ‌ها از محفظه، شکستن محفظه و … روبه‌رو می‌شوند. در ادامه علت برخی از این مشکلات را بررسی می‌کنیم. لازم به ذکر است که یکی از عمده‌ترین دلایل ایجاد شدن این مشکلات، کثیف شدن و از دست رفتن کارایی فیلتر آب یخچال می‌باشد. این فیلتر می‌بایست مرتباً هر شش ماه یک‌بار تعویض گردد.

در زمان‌هایی که یخ‌ساز یخچال سامسونگ دچار مشکل می‌شود، ممکن است که با ارور های بر روی صفحه نمایشگر یخچال مواجه شوید. معمولاً در این زمان عباراتی همچون ۵ یا ۵E و یا ۸E مواجه خواهید شد و در این زمان لازم است که یخ‌ساز یخچال سامسونگ موردبررسی و تعمیر قرار بگیرد.

علت خارج نشدن یخ از یخ‌ساز یخچال سامسونگ چیست؟

در مواردی که یخ‌ساز یخچال یخ تولید نمی‌کند، علت می‌تواند یکی از موارد ذیل باشد:

افت فشار آب ورودی، افت دمای یخچال، کم شدن گاز یخچال، ازکارافتادن فیلتر یخچال، ازکارافتادن سنسورهای یخ‌ساز، وجود مشکل در اهرم و مواردی ازاین‌دست می‌تواند از عوامل ایجادکننده این مشکل باشند. در این مورد لازم است که بررسی دقیق توسط تکنیسین صورت گرفته و قطعه‌ای که دچار مشکل شده موردبررسی قرار بگیرد و با عیب‌یابی آن، مشکل یخ‌ساز را حل نمود.

مطالب مرتبط: نحوه شارژ گاز یخچال سامسونگ چگونه است؟ کامل ترین توضیحات

علت تولید نکردن یخ توسط یخ‌ساز یخچال سامسونگ چیست؟

در این بخش از مقاله یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که کاربران در هنگام استفاده از یخ‌ساز یخچال سامسونگ با آن روبرو شوند، یعنی مشکل تولید نشدن یخ توسط یخ‌ساز را موردبررسی قرار می‌دهیم.

زمانی که یخ‌ساز، هیچ‌گونه یخی تولید نمی‌کند، اولین مورد که باید بررسی شود روشن یا خاموش بودن یخ‌ساز است. در برخی از مدل‌ها، کلید خاموش/روشن بر روی خود یخ‌ساز و یا بر روی بدنه یخچال تعبیه‌شده است و در برخی مدل‌های دیگر به‌جای قرار دادن کلید خاموش/روشن، از یک اهرم کوچک استفاده می‌شود که پایین بودن این اهرم به معنای روشن بودن دستگاه می‌باشد. زمانی که از روشن بودن یخ‌ساز اطمینان پیدا کردید می‌توانید علت تولید نشدن یخ را در موارد زیر بررسی کنید.

بسته شدن لوله‌های انتقال آب

یکی از عمده‌ترین مواردی که مانع تولید نشدن یخ توسط یخ‌ساز می‌شود، مسدود شدن لوله‌های انتقال آب می‌باشد. اگر می‌خواهید از این موضوع مطلع شوید که لوله‌های آب‌رسانی مسدود شده‌اند یا خیر، کافی است که یخچال خود را برای مدتی از برق خارج کنید و هم‌چنین شیر انتقال آب را نیز ببندید. در مرحله بعد، لوله را از شیر برقی جدا نمایید و سپس کلیه پیچ‌خوردگی‌ها و انسدادها را در جاهای مختلف لوله انتقال آب، موردبررسی قرار دهید و بعد از ذوب شدن کامل یخ‌های موجود در لوله‌ها، مجدداً لوله را به یخچال متصل نمایید.

پس از طی این مراحل، لوله را از قسمت ورودی دستگاه جدا کنید و درصورتی‌که مشاهده کردید آبی از آن خارج نمی‌شود یا فشار آب کم است، می‌توانید مطمئن شوید که انسداد لوله‌ها مانع تولید شدن یخ توسط یخ‌ساز یخچال سامسونگ می‌باشد.

بسته شدن لوله‌های انتقال آب یخچال  سامسونگ

ازکارافتادن شیر برقی یا شیر ورودی

واضح است که درصورتی‌که شیر برقی یا شیر ورودی یخ‌ساز یخچال سامسونگ دچار مشکل شود، آب به دستگاه نمی‌رسد و بنابراین عملاً، یخ‌ساز کاری انجام نخواهد داد. در این مواقع معمولاً تعمیرکار بعد از بررسی شیر برقی یا شیر ورودی، اقدام به تعمیر یا تعویض آن می‌کند تا مشکل برطرف شود.

مطالب مرتبط: ۱۰ مورد از مهم‌ترین خرابی‌های یخچال فریزر سامسونگ

یخ زدن لوله انتقال آب

میان شیر برقی و آبسرد کن لوله‌ای وجود دارد که وظیفه انتقال آب به آبسرد کن را بر عهده دارد، درصورتی‌که این لوله دچار یخ‌زدگی شود و بدین ترتیب، آب از آن عبور نکند، مسلماً یخ‌ساز نیز قادر به تولید یخ نمی‌باشد.

تعمیر یخ ساز یخچال سامسونگ

گرفتگی فیلتر یخچال سامسونگ

همان‌طور که گفته شد، با تعویض فیلتر کهنه و ازکارافتاده ممکن است بسیاری از مشکلات یخ‌ساز رفع شود. در رابطه با مشکل تولید نشدن یخ نیز گرفتگی فیلتر می‌تواند تأثیرگذار باشد. برای تعویض فیلتر لازم است که دفترچه راهنمای یخچال خود را به‌دقت بخوانید و طبق دستورالعمل‌های گفته‌شده اقدام به تعویض فیلتر قدیمی با فیلتر نو کنید و یا اینکه اگر خودتان نمی‌توانید این کار را به‌درستی انجام دهید، می‌توانید انجام این کار را به تعمیرکاران بسپارید تا خیالتان از این بابت راحت باشد.

مطالب مرتبط:۹ دلیل برای صدای یخچال+ نمونه انواع صداها از جمله بوق زدن

خرابی مدول یخ‌ساز

مدول یخ‌ساز از یک موتور تشکیل‌شده است که بازوی یخچال را به حرکت درمی‌آورد و قطعات یخ‌های تولیدشده را به بیرون می‌ریزد. درصورتی‌که این مدول دچار مشکل شده باشد، قالب یخ‌ساز یخچال سامسونگ از آب پر نمی‌شود و بدین ترتیب یخ تولید نمی‌شود.

قالب یخساز یخچال سامسونگ

ازکارافتادن ترموستات قالب یخ‌ساز

ترموستات قطعه‌ای است که دما را در حین فرایند تولید یخ، کنترل می‌نماید. با توجه به اهمیت وظیفه‌ای که ترموستات بر عهده دارد، روشن است که ایجاد کوچک‌ترین مشکل در عملکرد آن می‌تواند منجر به ازکارافتادن یخ‌ساز یخچال سامسونگ شود.

علت خارج شدن یخ‌های چسبیده به هم از یخچال

مشکل خارج شدن یخ‌های به هم چسبیده از یخ‌ساز حتی در برخی از موارد ممکن است از یخ‌ساز یخ خارج نشود و یا اینکه سیستم یخ‌ساز مورد آسیب‌های جدی قرار بگیرد؛ بنابراین لازم است که علت این مشکل هر چه زودتر موردبررسی قرار گیرد و تعمیرات لازم انجام شود.

این مشکل زمانی رخ می‌دهد که یخ‌ساز یخچال سامسونگ روشن بوده اما استفاده‌ای از یخ‌های تولیدشده نشده؛ هم‌چنین زمانی که دمای یخچال کم شده باشد نیز ممکن است این اتفاق رخ دهد.

مطالب مرتبط: قیمت موتور یخچال

سخن آخر

در این مقاله تعمیر سرا سعی شد تا با ذکر نکاتی در رابطه با یخ‌ساز یخچال سامسونگ و ذکر مشکلاتی که ممکن است برای آن ایجاد شود و همچنین نحوه برطرف کردن آن‌ها، ابهامات شما را این مورد برطرف نماییم. امیدواریم که توانسته باشید از این مقاله بهره کافی را ببرید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم درصورتی‌که خودتان در رابطه با تعمیرات یخچال و خصوصاً تعمیر یخ‌ساز تخصص ندارید، به‌هیچ‌وجه اقدام به تعمیر آن نکنید و این امر با اهمیت را به دست تعمیرکاران مجاز و مجرب و تا حد امکان نمایندگی‌های رسمی سامسونگ بسپارید.

تعمیرسرا ارائه دهنده بهترین خدمات تعمیر یخچال

شرکت تعمیرسرا با استفاده از بهترین متخصصان آماده ارائه خدمات تعمیر انواع لوازم خانگی با بهترین قیمت و سریعترین زمان به شما عزیزان است. شما میتوانید درخواست اینترنتی تعمیر یخچال خود را با استفاده از فرم الکترونیکی سایت تنها با چند کلیک ثبت کنید و یا با شماره های تعمیر سرا تماس بگیرید.

۱۴۰۰/۰۹/۰۲

فرم ارسال نظر