تمامی کد خطا یا ارور یخچال فریزر امرسان +اپدیت ۲۰۲۰

تعمیرسرا ارائه دهنده خدمات تعمیر انواع یخچال فریزر

شرکت تعمیرسرا با به کار گرفتن تکنسین فنی و مجرب آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای نصب، سرویس و تعمیر یخچال فریزر است. کارشناسان تعمیرسرا ابتدا مشکلات یخچال فریزرتان را شناسایی و سپس اقدام به تعمیر یخچال فریزر شما عزیزان میکنند. شعار تعمیرسرا کیفیت، سرعت و قیمت مناسب است. در این مقاله به مهمترین مشکلات یخچال فریزر امرسان میپردازیم با ما همراه باشید.

شما میتوانید با شماره ۶۲۹۴۱ – ۰۲۱ برای دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید!

یخچال فریزر امرسان

یخچال دستگاهی خنک‌کننده است که برای خنک نگه‌داشتن غذا، دارو و برای نگهداری موادی که فاسدشدنی هستند استفاده می‌شود که با سازوکاری که باعث انتقال گرما به بیرون از محفظه دستگاه می‌شود مواد را خنک می‌کند. از دیرباز تاکنون یخچال فریزرها تغییرات زیادی داشته‌اند و محققین با تجارب علمی توانستند یخچال فریزرهای جدیدی تولید کنند که امروزه در فروشگاه‌های لوازم‌خانگی عرضه می‌شوند و انواع مختلفی دارند. در یخچال فریزرهای امروزی از اجزایی استفاده‌شده که بتوانند مواد غذایی را حفظ و نگهداری کنند. اگر هرکدام از این اجزا خراب شود یا عیب و ایرادی پیدا کند، دیگر فرآیند خنک کردن مواد امکان‌پذیر نیست.

خطاهای یخچال فریزر امرسان

اجزای یخچال فریزر امرسان

یخچال فریزر امرسان دو بخش داخلی و بیرونی دارد که اجزای سازنده بخش داخلی آن شامل کمپرسور، کندانسور، اواپراتور، فیلتر یا درایر، ترموستات، گاز و فریزر (جایخی) است بخش بیرونی آن بدنه می‌باشد که امروزه در مدل‌های پیشرفته و مدرن روی بدنه یخچال امرسان، نمایشگرهای حسی دیده می‌شود و هرکدام از این اجزا نقش خود را ایفا می‌کند تا دستگاه بتواند به‌درستی کار کند. حال اگر نقصی در هرکدام از اجزا پیش آید، ارور یا کد خطا بر روی صفحه نمایشگر دیده می‌شود که نشان‌دهنده بروز نقص و مشکل دریکی از بخش‌های یخچال فریزر است؛ و دیگر دستگاه به‌درستی کار خود را انجام نمی‌دهد.

اجزای یخچال فریزر امرسان

انواع یخچال فریزر بر اساس کاربرد و مدل:

  • یخچال فریزر دوقلو
  • یخچال فریزر با فریزر پایین
  • یخچال فریزر با فریزر بالا
  • یخچال فریزرهایی که در آزمایشگاه استفاده می‌شوند.

رفع اشکال یخچال فریزر امرسان

وقتی یخچال فریزر شما خراب می‌شود اگر اطلاعات کافی در مورد عیب‌یابی دستگاهتان داشته باشید می‌توانید آن را در منزل و بدون مراجعه به تعمیرکار حل کنید چراکه بعضی از ایرادات یخچال امرسان به‌راحتی با داشتن تعدادی ابزارآلات در خانه و نگاهی به دفترچه راهنمای یخچالتان حل می‌شود اما بعضی از اشکالات در یخچال به علت فنی بودن و حساس بودن قطعات داخلی یخچال نیاز به تعمیر اساسی و مراجعه به کارشناسان و تعمیرکاران خبره دارد.

مطالب مرتبط: مهمترین مشکلات یخچال فریزر امرسان+ راه‌کارهای رفع آن

کد خطا یا ارور یخچال فریزر امرسان

هنگامی‌که یخچال امرسان شما دچار نقص یا مشکل در اجزایش شود یک پیغام خطا به‌صورت کد که به آن کد خطا می‌گویند بر روی صفحه نمایشگر یخچال شما نشان داده می‌شود و نشان‌دهنده این است که در بخشی از سیستم اشکال وجود دارد که شما باید به‌محض دیدن خطا، برای برطرف شدن آن اقدام کنید چراکه ممکن است دستگاه شما کارکرد قبلی را نداشته باشد. در بعضی از مدل‌های یخچال امرسان اگر کد خطا نشان داده شود ولی دستگاه شما کارکرد خود را مثل قبل داشته باشد به معنای این است که مشکل جزئی در سیستم رخ‌داده است و بهتر است تا این اشکال جزئی بیشتر نشده، برای رفع آن اقدام کنید. ارورهای یخچال فریزر امرسان متفاوت است و هر کد خطایی که بر روی صفحه نمایشگر یخچال امرسان خود می‌بینید نشان‌دهنده خرابی در بخش خاصی از دستگاه است. در بخش‌های بعدی مقاله، شمارا با انواع کد خطا یا ارورهای مختلف یخچال فریزر امرسان آشنا می‌کنم.

خطاهای یخچال امرسان

سیم‌های ارتباطی مربوط به سنسور

قبل از اینکه در مورد کدهای خطا و ارورها صحبت کنیم، بهتر است سیم‌های مربوط به سنسور را بشناسیم و با آن‌ها آشنا شویم. در سنسور یخچال امرسان سیم‌هایی به رنگ آبی، صورتی، قرمز، قهوه‌ای، زرد و نارنجی وجود دارد که هر رنگ مربوط به یک بخش از یخچال می‌باشد و وظیفه مربوط به خود را دارد. سیم قهوه‌ای، سیم مشترک است و در مواقعی که نیاز به گرفتن مقاومت سنسور از روی برد است به‌عنوان سیم پایه مورداستفاده قرار می‌گیرد. سیم آبی مربوط به سنسور فریزر یا جایخی، سیم صورتی مربوط به سنسور دیفراست، سیم قرمز کلید لامپ، سیم زرد مربوط به سنسور یخچال است و سیم نارنجی کلید مگنتی که جزئی از دمپر است را نشان می‌دهد.

مطالب مرتبط: علت خاموش نشدن یخچال چیست؟ راه کارهای عملی

کد خطا یا ارور CO یخچال امرسان

ارور CO در یخچال امرسان به کمپرسور یا موتور که مهم‌ترین بخش دستگاه است مربوط می‌شود. وقتی شما علامت CO را بر روی صفحه نمایشگر یخچالتان مشاهده می‌کنید باید به بخش پشتی یخچال که کمپرسور آنجاست نگاه بیندازید. کمپرسور و اتصالات برق آن را بررسی کنید اطمینان پیدا کنید که کمپرسور یخچال شما روشن است و اگر مشکلی در این قسمت‌ها نبود ممکن است برد الکترونیکی یخچالتان خراب‌شده باشد یا نیاز به تعویض کمپرسور یا موتور یخچال باشد.

کد خطا یا ارور RS یخچال امرسان

ارور RS به سنسور یخچال و سیم‌کشی‌های سنسور تا برد یخچال مربوط می‌شود. وقتی شما خطای RS را روی دستگاه خود مشاهده کردید ابتدا باید اتصال سنسور دمای دستگاه را چک کنید و از اتصال آن به برق مطمئن شوید و بعد مقاومت یا رزیستور سنسور یخچال را با یک دستگاه مولتی متر بررسی کنید. اگر مشکل از اتصال سنسور باشد اتصال آن را برقرار سازید و اگر مقاومت سنسور اختلاف زیادی با جدول دمایی مربوطه داشت باید آن را عوض کنید. اگر مشکل از سنسور یخچال نبود سیم‌های زرد و قهوه‌ای که در مسیر برد تا حس‌گر هستند بررسی کنید اگر به اتصال نیاز دارد متصل کنید تا مشکل رفع شود و اگر دریکی از سیم‌ها قطعی به وجود آمده باید به تعمیرکار نشان دهید.

مطالب مرتبط: قیمت موتور یخچال سال ۹۹ +قیمت موتور تمامی برندها

کد خطا یا ارور RS یخچال امرسان

کد خطا یا ارور ds یا d5 یخچال امرسان

وقتی ارور یا کد خطای ds یا d5 بر روی صفحه نمایشگر یخچال شما روشن می‌شود این ارور مربوط به ترمودیسک یا سنسور دیفراست یخچال می‌باشد. ابتدا مقدار مقاومت سنسور را بررسی کنید و اگر سنسور خراب باشد آن را عوض کنید. مقاومت سیم‌های مربوط به سنسور که بر روی برد قرار دارند را چک کنید و اگر قطعی یا اختلالی در آن‌ها به وجود آمده برطرف کنید. ممکن است مشکل از سنسور و سیم‌های آن‌که بر روی برد هستند نباشد؛ بنابراین به بررسی سیم قهوه‌ای‌رنگ که سیم مشترک است و سیم صورتی‌رنگ که مربوط به سنسور دیفراست هست بپردازید و مقاومت سیم‌ها را بررسی کنید؛ اگر سیم قهوه‌ای‌رنگ قطع‌شده بود، از سیم‌های مشترک دیگر برای اتصال استفاده کنید و اگر مشکل از سیم صورتی‌رنگ باشد باید از داخل بدنه بررسی و عیب‌یابی شود.

کد خطا یا ارور ds یا d5 یخچال امرسان

کد خطا یا ارور DA یخچال امرسان

زمانی که کد خطای DA بر روی صفحه نمایشگر یخچال فریزر امرسان خود مشاهده کردید این خطا مربوط به دستگاهی است که در داخل یخچال و قسمت بالای آن هست که به آن دمپر می‌گویند. دمپر هوای سرد و خنک را از فریزر به درون یخچال هدایت می‌کند تا مواد موجود در یخچال فاسد و خراب نشوند. برای برطرف کردن این خطا شما باید سیستم دمپر و هیتر آن را بررسی کنید و مقاومت آن را با دستگاه اهم‌متر اندازه‌گیری کنید اگر دمپر یخچال گیرکرده باشد باید آن را جابجا و درست کنید و اگر آسیب‌دیده باشد باید آن را عوض کنید.

مطالب مرتبط: چگونه دمای یخچال را تنظیم کنیم؟ راهکار برای تمامی یخچال‌ها

کد خطا یا ارور FC یا FS در یخچال فریزر امرسان

ارور FC در یخچال فریزر امرسان مربوط به سنسور داخل فریزر است. وقتی این پیغام ‌بر روی دستگاه نشان داده می‌شود ابتدا باید سنسور داخل فریزر را چک کنید و مقاومت آن را اندازه بگیرید اگر سنسور آسیب‌دیده باشد یا سوخته باشد باید آن را عوض کنید و اگر هیچ‌کدام از موارد بالا مشکلی نداشتند و سالم بودند برد الکترونیکی یخچال را چک کنید چراکه ممکن است خرابی برد باعث بروز ارور شده باشد. این خطا در دستگاه با رنگ آبی نشان داده می‌شود و در اینجا از سیم قهوه‌ای و سیم آبی مقاومت گرفته می‌شود.

کد خطا یا ارور FC یا FS در یخچال فریزر امرسان

کد خطا یا ارور CD در یخچال امرسان

وقتی این کد خطا بر روی دستگاه نشان داده می‌شود می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از دلایل آن ایراد و اشکال در کمپرسور یا موتور یخچال است که وقتی عملکرد موتور یخچال ضعیف شود و افت ولتاژ در آن اتفاق بیفتد این خطا نشان داده می‌شود. اگر ایراد از کمپرسور نبود، دمپر و هیتر دمپر را بررسی کنید و اگر همه این موارد سالم بودند ارور از برد الکترونیکی دستگاه هست.

مطالب مرتبط: ۱۰ علت نشتی آب یخچال و راه‌حل آن‌ها

کد خطا یا ارور RD در یخچال فریزر امرسان

این کد خطا مربوط به کارکرد دمپر و مجموع سیستم دمپر است. دمپر دستگاهی است که شامل دریچه، موتور، سوئیچ مگنت و سیم‌های مربوطه هست. در این مجموعه ارتباط دمپر تا برد الکترونیکی با یک سیم سفیدرنگ برقرار می‌شود و ارتباط سنسور مگنتی با دو سیم نارنجی که سیم مخصوص و سیم قهوه‌ای که سیم پایه است برقرار می‌شود. پس در صورت مشاهده این خطا دمپر و سنسور مگنتی را چک کنید اگر این دو سالم بودند به سراغ برد الکترونیکی دستگاه بروید.

کد خطا یا ارور FC یا FS در یخچال فریزر امرسان

کد خطا یا ارور LA در یخچال فریزر امرسان

کد خطا یا ارور LA مربوط به لامپ یخچال فریزر می‌باشد. لامپ یخچال قطعه‌ای است که داخل یخچال قرار می‌گیرد و باعث روشنایی داخل فضای یخچال می‌شود. این قطعه یکی از قطعاتی است که تا وقتی‌که به‌درستی کار می‌کند متوجه حضور آن در یخچال نمی‌شوید اما وقتی خراب شود یا بسوزد تعمیر و درست کردن آن‌یک دغدغه می‌شود. لامپ‌های یخچال دودسته هستند یا به‌صورت رشته‌ای هستند یا به‌صورت ال ای دی. وقتی این کد خطا را مشاهده کردید حتماً لامپ یخچال فریزر و اتصالات سیمی آن را بررسی کنید. این خطابه رنگ قرمز بر روی صفحه نمایشگر نمایان می‌شود.

کد خطا یا ارور HE در یخچال فریزر امرسان

خطای این کد مربوط به دو چیز است. برد دستگاه شما ایراد پیداکرده یا سیستم گرمایشی و المنت گرمایشی دچار مشکل شده است. وقتی سیستم گرمایشی دستگاه شما ضعیف می‌شود و افت ولتاژ در آن اتفاق می‌افتد این خطا بر روی صفحه نمایشگر یخچال دیده می‌شود. برای اینکه این مشکل را برطرف کنید سیستم گرمایشی یخچال و اتصالات سیم آن را چک کنید اگر سالم بود نگاهی به برد الکترونیکی دستگاه بیندازید.

مطالب مرتبط: ۹ دلیل برای صدای یخچال+ نمونه انواع صداها از جمله بوق زدن

کد خطا یا ارور FA در یخچال فریزر امرسان

کد خطا یا ارور FA بر روی صفحه نمایشگر یخچال نشان از خرابی در فن و اجزای آن است. وقتی این پیغام را مشاهده کردید فن دستگاه و اجزای داخلی آن را چک کنید. سیم‌کشی‌ها و نقاط اتصال آن‌ها را بررسی کنید و مقاومت آن‌ها را اندازه‌گیری کنید و در صورتی خرابی فن، فن یخچال خود را عوض کنید.

وقتی یخچال فریزر امرسان برفک می‌زند چه خطایی نشان می‌دهد؟

یخچال فریزر امرسان در مدل‌های مختلف بارنگ‌ها متفاوت تولید می‌شود اما مانند سایر یخچال‌ها، این از یخچال ممکن است برفک بزند که کارکرد یخچال را پایین می‌آورد. وقتی دستگاه برفک می‌زند ارور DS را نشان می‌دهد. برای رفع این مشکل باید ابتدا به این توجه شود که برفک در کدام قسمت به وجود آمده. اگر برفک در همه جای یخچال باشد باید دمای یخچال چک شود. عمده‌ترین دلیل برفک زدن این یخچال‌ها مربوط به کندانسور، هیتر یا المنت و تایمر می‌شود. مثلاً کندانسور به گردوغبار حساس است و جریان هوا به‌راحتی در آن انجام نمی‌شود و با اختلال در عملکرد کندانسور برفک زدگی ایجاد می‌شود یا اگر المنت که وظیفه ایجاد گرما برای آب‌کردن یخ را دارد دچار مشکل شود این یخ‌ها به شکل برفک در یخچال نشان داده می‌شوند.

وقتی یخچال فریزر امرسان برفک می‌زند چه خطایی نشان می‌دهد؟

خطای مربوط به یخ‌زدگی داخل یخچال امرسان

علت یخ‌زدگی داخل یخچال به تنظیم دما مربوط است. وقتی تنظیمات دمای داخل یخچال جابجا شود و به هم ریزد باعث یخ‌زدگی داخل یخچال می‌شود.

آزمودن کنترل کیفیت یخچال فریزر امرسان

وقتی یخچال فریزر خود را خریداری می‌کنید حتماً آزمودن مربوط به کنترل کیفیت قطعات یخچال فریزر را انجام دهید. این تست اولین اقدامی است که در پیدا کردن عیوب دستگاه تأثیرگذار است و این آزمودن به سرویس‌کار کمک می‌کند که مراحلی را که برد طبق برنامه‌ای که به آن داده‌شده اجرا می‌کند تحت نظر و کنترل خود دربیاورد. برای انجام این تست اول دکمه پاور دستگاه را خاموش‌کنید و بعد دکمه SUPER دستگاه را نگه‌دارید و با آن دکمه پاور هم‌فشار دهید علامت SE را مشاهده می‌کنید که نشان می‌دهد دستگاه وارد مرحله سرویس شده است.

مطالب مرتبط: ۶ علت داغ شدن موتور یخچال

سخن پایانی:

در این مطلب در مورد کد خطا یا ارور یخچال فریزر امرسان صحبت کردیم به‌طورکلی بر روی یخچال فریزرهای مدرن و پیشرفته که امروزه در فروشگاه‌های لوازم‌خانگی عرضه می‌شوند صفحه نمایشگری وجود دارد که ایرادات درونی یخچال را به‌صورت کدهای خطای متفاوت نشان می‌دهد. یخچال فریزر امرسان هم در مدل‌های پیشرفته خود نمایشگری دارد که پیغام خطا را نشان می‌دهد و با ارورها و پیغام‌های خطایی که بر روی صفحه نمایشگر این یخچال نشان داده می‌شود آشنا شدیم و در مورد رفع خطاهای آن توضیح داده شد.

قبل از هرگونه تصمیم برای تعمیر و یا تعویض موتور یخچال با مشاوران تعمیرسرا تماس بگیرید. مهم نیست از چه برند یخچال فریزری استفاده میکنید کافیست از طریق فرم زیر با کارشناسان ما در تماس باشید:

عیب‌یابی و تعمیر انواع یخچال فریزر

و یا با شماره زیر تماس بگیرید:

۱۴۰۰/۰۹/۰۲

فرم ارسال نظر