نحوۀ عملکرد و طرز کار صحیح یخساز یخچال

ریست کردن یخساز یخچال

دستگاه های یخچال و فریزر امروزی و ساید بای سایدها دارای ویژگی خاص و بسیار کاربردی در سیستم یخساز خود هستند. سیستم یخساز در یخچال و فریزرها کار ساخت یخ را با سرعت بسیار زیادی انجام می دهند و یخ ها می توانند دارای شکل های متنوعی نیز باشند. در صورت بروز خرابی در یخساز یخچال و فریزرها و ساید بای سایدها باید با نحوۀ ریست کردن یخساز یخچال آشنایی داشته باشید. این مطلب جامع و کامل با استفاده از تجارب تیم متخصص و حرفه ای تعمیر یخچال تعمیرسرا گردآوری شده است که شما می توانید با استفاده از این مطلب کار ریست کردن یخساز را در یخچال و ساید بای سایدها انجام دهید و مشکل خرابی و یا کار نکردن یخساز را در دستگاه خود برطرف کنید.

نحوۀ عملکرد و طرز کار صحیح یخساز یخچال

برای اینکه بتوانید با مشکلات یخساز آشنا شوید و نحوۀ ریست کردن یخساز را بدانید باید با عملکرد سیستم یخساز به طور کامل آشنا باشید. یخساز در یخچال به این صورت کار می کند:
آب لوله کشی از طریق شلنگ های مخصوص به پشت یخچال و فریزر منتقل شده و به شیر ورودی آب یخچال وصل می شود. زمانی که دمای یخچال برای یخ‌سازی مناسب باشد آب از طریق شیر ورودی وارد لوله های کوچکی می شود که پس از آن وارد سینی یا قالب یخساز می شود. وقتی یخ ها در این قالب ها یخ می زنند یخ ها به درون مخزن یخ ریخته شده و مجدد سیستم یخ‌سازی آغاز می شود.
یخساز یخچال امکان ساخت یخ ها را در قالب های مکعبی و خرد شده دارد و با پر شدن مخزن یخساز یخچال کار یخ‌سازی متوقف می شود. برای دسترسی به یخ ها کافی است که اهرم یخساز و یا دیسپنسری که در جلوی یخچال قرار دارد فشار دهید تا یخ از یخچال خارج شود. در برخی از یخچال ها یخ ها پس از اینکه آماده شدند در سطل یخ ریخته شده و مصرف کننده باید به صورت دستی آن ها را بردارد.

 

یخساز یخچال

زمان مناسب ریست کردن یخساز یخچال

یکی از مشکلاتی که در یخچال ها رخ می دهد ایجاد اختلال در عملکرد یخساز است. این مشکل معمولاً با عدم کارکرد طبیعی یخساز خود را نشان می دهد. اگر با این اختلال روبرو شدید بهتر است نگران نباشید. با ریست کردن یخساز می توانید مشکلات مربوط به صحیح کار نکردن این سیستم را رفع کنید. برای ریست کردن یخساز باید مطمئن شوید که سیستم یخساز دچار مشکل شده است. تکرار این کار در فواصل زمانی کوتاه سبب آسیب رساندن به دستگاه یخچال و فریزر می شود. زمان های مناسب برای ریست کردن یخساز عبارت هستند از:

  • ایجاد صدای بلند هنگام یخ‌سازی یخچال و ساید بای ساید
  • عدم کارکرد صحیح و یخ‌سازی یخساز در یخچال و ساید بای ساید

چگونگی ریست کردن یخساز یخچال ها

 

فارغ از اینکه مدل یخچال و ساید بای ساید شما چیست، ریست کردن یخساز یکی از مهم ترین کارهایی است که به کمک آن می توانید مشکلات مربوط به سیستم یخ‌سازی را در دستگاه خود برطرف کنید. در اکثر یخچال ها و ساید بای سایدها ریست کردن یخساز با دکمۀ ریست (Reset) انجام می شود. اگر این دکمه روی دستگاه های یخچال فریزر و ساید بای سایدها تعبیه نشده باشد شما برای ریست کردن یخساز خود به تکنسین های متخصص تعمیرسرا نیاز خواهید داشت. اما با مطالعۀ این مطلب می توانید با نحوۀ ریست کردن یخساز آشنا شوید.

ریست کردن یخساز ساید بای ساید

ریست کردن یخساز یخچال جنرال الکتریک

با انجام مراحل زیر شما به راحتی می توانید کار ریست کردن یخساز را در ساید بای ساید جنرال الکتریک انجام دهید:

  1. دکمه های (Ice Type) و (Child Lock) را پیدا کنید.
  2. با مشاهدۀ دکمه های (Ice Type) و (Child Lock) آن ها را به طور هم‌زمان به مدت زمان ۳ ثانیه باید نگه دارید.
  3. پس از انجام مراحل قبلی باید دکمۀ (Ice Reset) به مدت زمان ۳ ثانیه نگه دارید تا عملیات ریست کردن یخساز در ساید بای ساید جنرال الکتریک انجام شود.

مقاله علت بوی بد آبسردکن یخچال چیست را مطالعه فرمایید.

ریست کردن یخساز یخچال دوو

ریست کردن یخساز به این معنی است که فعالیت یخساز دستگاه کاملاً قطع شده و فعالیت آن مجدد آغاز شود. این کار برای برطرف کردن مشکلات یخساز انجام می شود که چگونگی انجام آن در ساید بای سایدهای دوو به شکل زیر خواهد بود:

  1. درب فریزر ساید بای ساید دوو را باز کرده و درب محفظۀ مخصوص یخساز را خارج کنید.
  2. بعد از برداشتن درب محفظۀ یخساز دکمۀ مخصوص ریست کردن یخساز را مشاهده خواهید کرد که روی آن (Reset Switch) مشاهده می کنید.
  3. دکمۀ (Reset Switch) را به مدت ۸ ثانیه باید نگه دارید.
  4. اگر مراحل قبل را به صورت صحیح انجام داده باشید با شروع به کار مجدد یخساز چرخش آن آغاز می شود.
  5. اگر مراحل را به درستی انجام داده باشید ریست کردن یخساز ساید بای ساید دوو انجام شده است و هیچ نیازی به تکرار مجدد این کار نیست.
  6. درب یخساز را در جای اصلی خود قرار داده و درب فریزر را ببندید.

یخساز

ریست کردن یخساز در ساید بای ساید سامسونگ

برای ریست کردن یخساز در دستگاه های ساید بای ساید سامسونگ باید مراحل را به شیوۀ زیر انجام دهید تا این کار به صورت صحیح انجام شود. ریست کردن یخساز در ساید بای ساید سامسونگ عبارت هستند از:

  1. روشن کردن یخساز دستگاه.
  2. پیدا کردن دکمۀ لمسی و یا فیزیکی که بر روی صفحه نمایش ساید بای ساید سامسونگ قرار دهد. روشن بودن این دکمه به معنی فعال بودن یخساز است.
  3. درب فریزر ساید بای ساید سامسونگ و سپس درب محفظۀ یخ را باز کنید.
  4. دکمۀ ریست کردن یخساز در این یخچال ها در زیر محفظۀ یخساز قرار دارد که با فشردن آن به مدت زمان ۵ ثانیه کار ریست کردن یخساز را انجام داده اید.
  5. درب محفظۀ یخ و فریزر را ببندید.

ریست کردن یخساز در ساید بای ساید ال جی

برای انجام ریست کردن یخساز در ساید بای ساید ال جی باید اول مطمئن شوید که سیستم یخساز در حال فعالیت است و پس از آن باید خروجی یخساز را قفل کرده و مراحلی را که در ادامه آمده است انجام دهید:

  1. با فشردن دکمۀ (Ice Lock) مسیر خروج یخ بسته می شود.
  2. دکمۀ (Reset Ice) را فشار داده و آن را نگه دارید تا عملیات ریست کردن یخساز در ساید بای ساید ال جی انجام شود.

ریست کردن یخساز در ساید بای ساید بوش

ریست کردن یخساز در ساید بای ساید بوش بسیار ساده است و خودتان می توانید به راحتی آن را انجام دهید. در ادامه مراحل این کار را به شما توضیح داده ایم:

  1. درب فریزر را در حالی که یخچال روشن است باز کنید.
  2. درب محفظۀ یخساز یخچال را باز کنید. در این قسمت شما می توانید اجزای داخلی یخساز را مشاهده کنید.
  3. دکمۀ مخصوص ریست کردن یخساز را فشار دهید و برای چند ثانیه آن را نگه دارید.
  4. در این مرحله شما فرآیند ریست کردن یخساز را در ساید بای ساید بوش انجام داده اید.
  5. درب یخساز را در محل اصلی خود قرار داده و درب فریزر را ببندید.

غیر فعال کردن یا خاموش کردن یخساز

موارد زیادی مانند مسافرت و یا تغییر فصل و همچنین عدم علاقه به استفاده کردن از یخ ممکن است سبب شود که شما نیازی به روشن بودن سیستم یخساز یخچال و یا ساید بای ساید خود نداشته باشید. در این مواقع لازم است تا یخساز را غیر فعال و یا خاموش کنید.

برای خاموش کردن یخساز در اکثر یخچال ها و ساید بای سایدهای ایرانی و خارجی دکمۀ ON و OFF تعبیه شده است. با استفاده از این دکمه شما می توانید یخساز خود را روشن و یا خاموش کنید. قرار داشتن دکمه روی ON به معنی روشن بودن و قرار داشتن دکمه روی OFF به معنی خاموش بودن آن است.
در برخی از یخچال ها سیستم یخساز به کمک یک اهرم خاموش و روشن می شود. اگر سیستم یخساز شما نیز به صورت اهرمی تنظیم می شود برای خاموش کردن یخساز کافی است تا آن را در زاویۀ ۹۰ درجه قرار دهید.
دقت کنید که عملکرد یخساز انرژی مصرفی زیادی را دریافت می کند و در صورتی که نیازی به آن ندارید با خاموش کردن آن می توانید تا ۲۰% از انرژی مصرفی سیستم بکاهید. پس در مواقعی که به صورت طولانی به یخساز نیاز ندارید آن را غیر فعال کنید.

 

خاموش کردن یخساز

نتیجه گیری

در این مطلب به موضوع ریست کردن یخساز پرداخته شد. در صورتی که مشاهده کردید سیستم یخساز شما به درستی کار نمی کند و یا صدای زیادی تولید می کند لازم است تا ریست کردن یخساز انجام شود. تیم مجرب تعمیرسرا با تهیه و گردآوری این مطلب سعی کرده است تا به شما اطلاعات لازم جهت ریست کردن یخساز را بدهد تا شما بدون نیاز به تعمیرکاران عیب یابی یخچال و ساید بای ساید خود را انجام دهید.

۱۴۰۰/۰۹/۰۲

فرم ارسال نظر