سرد نکردن یخچال دوو + دلایل و راه حل

تعمیرسرا مرکز تخصصی تعمیر یخچال دوو

یکی از مشکلاتی که اغلب ممکن است برای یخچال دوو پیش بیاید این است که یخچال شما به آن میزان که باید سرد نمی کند. در این بخش می خواهیم این عیب یابی را برای شما توضیح دهیم تا اگر با این مشکل رو به رو شدید بتوانید آن را حل کنید. در این مطلب بلاگ تعمیرسرا به علت سرد نکردن یخچال دوو میپردازیم با ما همراه باشید.

علت سرد نکردن یخچال دوو چیست؟

ممکن است که یخچال شما هم به خودی خود سرد نکند. شما در این حال نباید نگران باشید چرا که می توانید به آسانی تنها با یک تماس این مشکل را برطرف کنید. یخچال یکی از دستگاه هایی است که باید در فصول مختلف سال در یک دمای مشخص کار کند تا محصولات و مواد غذایی را بتواند نگهداری کند. سرد شدن بیش از اندازه یخچال باعث یخ زدگی مواد خواهد شد و گرم شدن و یا خنک نکردن آن نیز باعث می شود که این مواد غذایی از بین بروند.

کمتر دیده ایم که کسی باشد که از زیاد بودن دمای یخچال خود ناراحت باشد اما گرم کردن بیش از اندازه یکی از مشکلاتی است که باید به آن ها دقت کنید. عمدتا اگر هم مشکلی در این زمینه ایجاد شده است به دلیل تنظیم درست دمای یخچال دوو است که درست خواهد شد. عوامی فنی هم در این زمینه می توانند برای شما مشکل ساز شوند.

سرد نکردن یخچال دوو

مطالب مرتبط: ۹ دلیل برای صدای یخچال+ نمونه انواع صداها از جمله بوق زدن

یکی از مشکلات شایع در سرد نکردن یخچال دوو این است که خنک کنندگی کافی ندارد و یا یخچال را به اندازه ای که باید سرد نمی کند. این مشکل هم می تواند به دلیل نقص فنی باشد و هم اینکه برخی از موادی که در یخچال مورد استفاده هستند به صورت اصولی در آن قرار نگرفته اند.

در این مقاله می خواهیم به دلایل فنی و غیرفنی سرد نکردن یخچال دوو بپردازیم و امیدواریم که اگر شما هم این مشکل را دارید بتوانید به آسانی و در کوتاه ترین مدت زمان آن را حل کنید.

هرچند که اینطور گفته می شود که در شرایط نرمال، یخچال باید به خوبی کار خود را انجام دهد اما برخی از دلایلی که در این بخش به بررسی آن ها خواهیم پرداخت در نهایت باعث می شود که یخچال شما کار خنک کردن را انجام ندهد.

دلایلی ساده برای سرد نکردن یخچال دوو

در واقع در این بخش می خواهیم شما را با دلایل ساده ای آشنا کنیم که باعث سرد نکردن یخچال دوو رخ دهد آشنا کنیم.

عدم تنظیم درست دما، باعث می شود که یخچال شما کار سرد کردن را به خوبی انجام ندهد. در این بخش شما می توانید برای مقابله با این مشکل، یخچال را در دمای صحیح تنظیم کنید. هر یخچالی در شرایط زمستانی و همچنین تابستانی نیاز دارد تا یک دمای متفاوت داشته باشد. دقت کنید که این تغییر فصل را در تنظیم دمای یخچال دوو مورد اهمیت قرار دهید.

معمولا در زمستان ها دما بر روی ۳ و یا ۴ و در تابستان باید روی ۱ و ۲ درجه تنظیم شود. برخی از دوستان در این زمینه اطلاعات کافی را برای تنظیم دمای یخچال دوو ندارند و به همین دلیل هم با مشکل روبرو می شوند.

برخی دیگر اصلا این دماها را چک نمی کنند و همین هم باعث می شود که دچار مشکل شوند. این موضوع گاهی هم باعث می شود که تنظیم دمای یخچال شما روی ۶ یا ۷ درجه هم برود که طبیعی است باعث می شود خنک کنندگی یخچال شما تا میزان بسیار زیادی کم شود.

خرابی یخچال دوو

مواد غذایی که داخل یخچال وجود دارند ممکن است که به دلیل زیاد بودن باعث شوند که یخچال شما قدرت خنک کنندگی مناسبی نداشته باشد. این موضوع مشکلات زیادی را برای یخچال ها به وجود خواهد آورد و در صورت نیاز، می توانید از خدمات تعمیر یخچال تعمیر سرا استفاده کنید.

اول اینکه میزان هوای کمتری در یخچال تولید می شود که همین مقدار هم با باز و بسته کردن یخچال از بین خواهد رفت. دوم اینکه برخی از مواد غذایی ممکن است که سرما سازهای یخچال شما را مسدود کنند که همین نکته می تواند برای شما مشکل ساز باشد.

عدم گردش هوا سومین دلیل سرد نکردن یخچال دوو

موتور یخچال معمولا در پشت یخچال قرار دارد و معمولا فن برای اینکه بتواند موتور را خنک کند نیازمند یک جریان هوای حداقل است. حالا اگر شما یخچال را در یک جای دنج و کم هوا قرار دهید و پشت یخچال را هم مسدود کنید طبیعی است که میزان دریافت هوا کاهش پیدا خواهد کرد و همین موضوع هم باعث داغ شدن و کم شدن قدرت خنک کنندگی خواهد شد.

دلایلی فنی سرد نکردن یخچال دوو

می توان اینطور گفت که یک سری دلایل فنی هم در این زمینه وجود دارد که باعث می شود یخچال دوو سرد نکند. این عوامل شامل کارکرد زیاد یخچال، فرسودگی و یا خراب شدن بخش های مختلف یخچال هستند که باعث می شوند به هر علتی کار خنک کنندگی انجام نشود.

این عوامل زیاد هستند و تقریبا هم میتوان گفت که به دلیل اینکه وظیفه یخچال در واقع خنک کردن است، هریک از این عوامل می توانند در صورت خرابی باعث کارکرد نادرست یخچال شوند. شما باید مهم ترین عوامل را در خرابی و سرد نکردن یخچال دوو بدانید.

۱.     خرابی لاستیک درب یخچال

یکی از دلایلی که باعث سرد نکردن یخچال دوو می شود در واقع خرابی لاستیک های درب است. اگر درب یخچال شما به خوبی بسته نشود، به مرور زمان و با برودت هوا از بین خواهد رفت که همین هم باعث می شود که یخچال شما سرمای مطلوب را نداشته باشد.

اگر مشکلی در لاستیک درب یخچال وجود داشته باشد، باعث می شود که درب به خوبی چفت نشود و همین هم از جمله دلایل مهم برای سرد نکردن یخچال دوو است. بنابراین اگر ما هم با سرد نکردن یخچال دوو رو به رو شدید بهترین و اولین کاری که باید انجام دهید این است که لاستیک را چک کنید.

۲.     معیوب بودن کمپرسور و رله های حفاظتی

یکی دیگر از مشکلاتی که در زمینه سرد نکردن یخچال با آن روبرو خواهید شد معیوب بودن کمپرسور و رله های حفاظتی است. شما در واقع باید این مشکل را به آسانی تشخیص دهید چرا که زمانی که کمپرسور یخچال کار می کند، گاز به مایع تبدیل خواهد شد و به اپراتورهای مختلف داده می شود که همین باعث خنک شدن یخچال خواهد شد. اگر کمپرسور در یخچال دوو آسیب ببیند ممکن است که به این دلیل شما شاهد سرد نکردن یخچال دوو باشید. برای این امر، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که در وهله اول کمپرسور را چک کنید تا ببینید که آیا سالم است یا خیر.

مطالب مرتبط: ۱۰ علت نشتی آب یخچال و راه‌حل آن‌ها

همچنین اگر رله کمپرسور خراب باشد، موتور شما دیگر قادر به شروع کار نخواهد بود و در نتیجه با مشکل عدم سرمای یخچال رو به رو می شوید که البته قابل حل است و می توانید با تعویض کمپرسور مجددا کار خود را انجام دهید.

۳.     کمبود گاز و سرد نکردن یخچال دوو

یکی دیگر از دلایلی که باعث سرد نکردن یخچال دوو می شود در واقع کمبود گازهای مختلف است. اگر گاز یخچال شما کم باشد، باعث برودت کم در یخچال خواهد شد. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که گاز کم باعث یکسره کردن کار کمپرسور خواهد شد و در نتیجه در یک مدت زمان طولانی کمپرسور شما خواهد سوخت.

۴.     مشکل در لوله های کندانسور و سرد نکردن یخچال دوو

یکی دیگر از مشکلاتی که باعث سرد نکردن یخچال دوو می شود در واقع مشکلی است که در لوله های کندانسور به وجود می آید و باعث برودت یخچال فریزر شما خواهد شد. اگر موتور کار کند و کندانسور گرم باشد، این بخش نشان دهنده سالم بودن یخچال شما خواهد بود.

اما اگر کمپرسور کار می کند ولی کندانسور شما گرم نیست نشان دهنده این است که دستگاه شما مشکل دارد و در نتیجه سرمای مطلوب را برای شما به همراه نخواهد داشت.

مشکل همچنین ممکن است که مربوط به کیپ کردن مدار کندانسور باشد که باعث سرد نکردن یخچال دوو می شود. خراب بودن فن کمپرسور هم از جمله دلایل سرد نکردن یخچال دوو است. کار این فن در واقع خنک کردن موتور است که اگر خراب شود کمپرسور داغ خواهد کرد و در نهایت یخچال تمامی سرمای خود را از دست می دهد.

علت سرد نکردن یخچال دوو به طور کل

یخچال فریزرهایی هم وجود دارند که کاملا الکترونیکی هستند. در این بخش می توان گفت که در آن ها به جای ترموستات از سنسور استفاده شده است که باعث راحت تر شدن کار شما خواهد شد.

همچنین به جای تایمز هم برد الکترونیکی قرار گرفته است. در ضمن قطعاتی هم به نام ترمودیسک وجود دارد که به این یخچال ها اضافه شده است. اگر شما هم با سرد نکردن یخچال دوو رو به رو شده اید بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که قطعات مختلف این دستگاه ها را چک کنید تا بتوانید به آسانی و در کوتاه ترین مدت زمان مشکلات پیش آمده را حل کنید. در صورت نیاز اقدام به تعمیر یخچال دوو خواهیم نمود.

این کارها همچنین به شما اجازه می دهند که بتوانید قطعات دیگر یخچال خود را نیز کنترل کنید و از سلامت آن ها مطمئن شوید. شما می توانید برای این کار از متخصصین در این زمینه کمک بگیرید.

۱۴۰۰/۰۹/۰۲

فرم ارسال نظر