معرفی عوامل کمبود گاز یخچال و شارژ گاز یخچال فریجیدر

تعمیرسرا نمایندگی رسمی تعمیر یخچال فریجیدر در تهران

شارژ گاز یخچال فریجیدر یکی از خدمات تعمیرات یخچال به حساب می آید. گاز یخچال فریجیدر ممکن است بر اثر عوامل مختلفی به مرور زمان کم شود. در این مواقع باید شارژ مجدد یخچال فریجیدر انجام شود. در اینجا قصد داریم شما را با دلایل بروز این اتفاق و چگونگی حل این مشکل بیشتر آشنا کنیم.

شما میتوانید با شماره ۶۲۹۴۱ – ۰۲۱ برای دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید!
 

چرا گاز یخچال فریجیدر کم میشود؟

گاز یخچال فریجیدر می‌تواند در اثر عوامل مختلفی از قبیل نشتی گاز در کندانسور، نشتی گاز در اواپراتور، خرابی موتور و یا کمپرسور کم شود. شما باید با شارژ گاز یخچال فریجیدر را تعمیر کنید.

(شارژ گاز یخچال فریجیدر)

گاز یخچال فریجیدر چه نوع گازی است؟

یخچال فریجیدر یخچال اروپایی می باشد که دو نوع گاز  R134 و R600 برای آن قابل استفاده است. گاز R134 مخصوص یخچال های فریزر تک درب و بالا و پایین می باشد. معمولاً از این گاز برای موتور های معمولی استفاده می کنند. اما در یخچال های ساید بای ساید تنها از گاز R600 استفاده می شود. زیرا موتور آنها فقط با این گاز کار می کند. در صورتیکه موتور یا کمپرسور یخچال اینورتر باشد از گاز R600  استفاده می کنند. این دو نوع گاز از لحاظ قیمت اختلاف چندانی با یکدیگر ندارند. اختلاف قیمت این دو گاز بین ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار تومان است.

هزینه شارژ گاز یخچال فریجیدر

هزینه شارژ گاز یخچال فریجیدر با توجه به مدل و حجم گاز استفاده شده متفاوت است. در صورتیکه یخچال هیچگونه ایراد و یا نشتی نداشته باشد هزینه شارژ گاز یخچال فریجیدر بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود. اما اگر یخچال فریجیدر نشتی گاز داشته باشد ابتدا باید نشتی گاز توسط متخصصین و تعمیرکاران حرفه ای شرکت تهران برطرف شود، سپس عملیات شارژ گاز یخچال فریجیدر انجام گیرد. در کل هزینه شارژ گاز یخچال فریجیدر خیلی زیاد نیست.

(شارژ گاز یخچال فریجیدر)

چگونه بفهمیم یخچال فریجیدر کمبود گاز دارد؟

زمانی که یخچال فریجیدر کمبود گاز داشته باشد علائمی از قبیل عدم یخسازی، عدم وجود سرمای مناسب، یکسره کار کردن موتور یخچال و  فریزر خنک یخچال گرم مشاهده خواهد شد.

یکسره کار کردن یخچال جز علائم رایج کمبود گاز یخچال می باشد. زیرا یخچال فریجیدر به دلیل کمبود گاز نمی‌تواند سرمای خواسته شده را برآورده کند. در نتیجه موتور یخچال برای رساندن یخچال و فریزر به دمای خواسته شده باید به صورت مداوم کار کند. در صورتیکه یخچال فریجیدر شما یکسره کار می کند بهتر است یخچال را خاموش کرده و با نمایندگی های مجاز تماس بگیرید. زیرا یکسره کار کردن موتور یا کمپرسور یخچال سبب کاهش طول عمر آن خواهد شد. حتی احتمال سوختن موتور یخچال در اینصورت وجود دارد.

عدم یخ سازی یخچال مورد دیگری از علائم کمبود گاز یخچال فریجیدر به حساب می آید. البته عدم یخ سازی یخچال بیشتر در مدل های ساید بای ساید مشاهده می شود. یخ ساز یخچال سرمای خود را از فریزر می گیرد. چنانچه سرمای فریزر کم باشد سبب عدم یخ سازی توسط یخچال خواهد شد.

مطالب مرتبط: معرفی ارور یخچال فریجیدر و ارور ساید بای ساید و راه های برطرف کردن ارورها

 عدم وجود سرمای مناسب یخچال از دیگر عوامل کمبود گاز و شارژ گاز یخچال فریجیدر است. عامل سرمای یخچال گاز آن می باشد. بنابراین در صورت کمبود گاز سرمای یخچال کاهش پیدا می کند. سرمای یخچال ابتدا به فریزر سپس به قسمت یخچال وارد می شود. بنابراین به دلیل کمبود سرما تنها قسمت فریزر خنک می شود و قسمت یخچال خنکی کمتری خواهد داشت. در اینصورت یخچال گرم تر از قسمت فریزر خواهد بود. هر زمان یخچال گرم و فریزر سرد باشد دلیل آن کمبود گاز یخچال است. زیرا همانطور که در بالاتر ذکر کردیم سرما ابتدا به قسمت فریزر و سپس به قسمت یخچال وارد می شود. توصیه می شود قطعات دیفراست را هم مورد بررسی قرار دهید. زیرا در برخی موارد علت گرمای یخچال خرابی قطعات دیفراست می باشد.

شارژ گاز یخچال فریزر در محل

خدمات تعمیرسرا با کادر مجرب و متخصص خود و تجربه ۳۰ ساله در زمینه تعمیر انواع لوازم خانگی آماده خدمات دهی به مشتریان عزیز خود می باشد. با توجه به سابقه و تجربه تعمیرسرا می توانید با خیالی آسوده لوازم گران قیمت خود را به متخصصین باتجربه آن بسپارید. تعمیر سرا تعمیر و تعویض قطعات آسیب دیده را با کیفیت بسیار بالا و قیمت بسیار مناسب انجام می دهد. تکنیسین های تعمیرسرا سعی دارند ابتدا قطعات یخچال را تعمیر و در صورت لزوم آن ها را تعویض کنند. بعد از مراجعه به تعمیرسرا و تشخیص مشکل کمبود گاز یخچال تکنیسین های مجرب به محل شما اعزام خواهند شد. سپس تعمیرکار با استفاده از ابزار و وسایلی که در اختیار دارد مشکل کمبود گاز یخچال شما را برطرف خواهد کرد. در اینصورت شما می توانید همانند گذشته از یخچال خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

شارژ گاز یخچال فریجیدر چیست؟

شارژ گاز یخچال فریجیدر یکی از مهمترین مراحل تعمیرات یخچال به حساب می آید. زمانیکه یخچال خنک نمی کند و یا به عبارت دیگر قسمت فریزر یخچال یخ نمی بندد اولین دلیل مشکل به وجود آمده گاز یخچال می باشد. زیرا گاز یخچال به سرما تبدیل می شود و سبب خنک نگه داشتن یخچال می شود. عوامل مختلفی از قبیل نشتی گاز، خرابی کمپرسور، خرابی کندانسور و … ممکن است سبب کمبود گاز یخچال شود. در نظر داشته باشید شارژ گاز یخچال فریجیدر یک مورد حساس به حساب می‌آید. بنابراین این مورد فقط باید توسط تکنیسین های مجرب تعمیر شود. توصیه ما به شما این است که از شارژ گاز یخچال فریجیدر توسط خودتان اجتناب کنید.

از کدام گاز برای شارژ گاز یخچال استفاده می کنند؟

در طی چند سال گذشته از گاز آمونیاک و فریون ۱۲ برای شارژ گاز یخچال استفاده می‌ کردند. اما این گازها اشتعال زا هستند. بنابراین با یک جرقه الکتریکی ممکن است کل یخچال آتش بگیرد. از طرفی هزینه این نوع گازها بسیار بالا بود. به همین خاطر اکثر مشتریان رضایت کافی از این نوع گازها را نداشتند. امروزه از گازهای R134 و R600 برای شارژ گاز یخچال ها استفاده می کنند. گاز R134یکی از پرکاربردترین گازهای قابل استفاده در یخچال های معمولی و فریزر تک و همچنین یخچال های ساید بای ساید است. یکی از دلایل استفاده از گاز r134 قیمت مناسب و قابل اشتعال نبودن آن می باشد. دوام و پایداری گاز R134 بسیار بالا است. گاز R600 بیشتر در یخچال های ساید بای ساید قابل استفاده می باشد.

مطالب مرتبط: یکسره کار کردن یخچال فریجیدر +راه‌کارهای عملی

تعمیرسرا ارائه دهنده بهترین خدمات تعمیر یخچال فریزر

تعمیرسرا با استفاده از بهترین متخصصان آماده ارائه خدمات تعمیر انواع لوازم خانگی با بهترین قیمت و سریعترین زمان به شما عزیزان است. شما میتوانید درخواست اینترنتی خود را با استفاده از فرم الکترونیکی سایت تنها با چند کلیک ثبت کنید و یا با شماره زیر تماس بگیرید:

۶۲۹۴۱ – ۰۲۱

۱۴۰۰/۰۹/۰۲

فرم ارسال نظر