علت داغ شدن ماشین لباسشویی

داغ شدن لباسشویی از اتفاقات سؤال برانگیز برای مشتریان است. ماشین لباسشویی از جمله وسایل کاربردی و پرمصرف در خانه است. ماشین‌های لباسشویی امروزی توانسته‌اند امکانات جالب توجهی را کسب کنند. برنامه‌های مختلف شست و شو، سیستم عیب یاب و استهلاک کمتر قطعات از جمله پیشرفت‌های این دستگاه‌ها هستند. ماشین‌های لباسشویی قابلیت این را دارند که شست و شو را با دماهای مختلف آب انجام دهند. در صورت نیاز به تعمیرات، می توانید از خدمات تعمیر لباسشویی تعمیرسرا استفاده کنید.

علت داغ شدن ماشین لباسشویی

ساختاری که در این ماشین‌ها طراحی شده، برای لباس‌های مختلف طراحی شده است. با این وجود، بروز مشکلات مختلف در لباسشویی همواره محتمل خواهد بود. ایجاد اختلال در فرآیند کار لباسشویی می‌تواند باعث خراب شدن لباس‌ها شود. در برخی مواقع، داغ شدن ماشین لباسشویی باعث چنین اتفاقی می‌شود. بالا رفتن دمای آب و داغ شدن ماشین لباسشویی، تبعاتی را در پی خواهد داشت.

بررسی علل و راهکارهای داغ شدن لباسشویی

تعمیرسرا بنا به درخواست مشتریان و رضایت‌مندی آنان از خدمات، روند جدیدی را برای تعمیر وسایل منزل پیش گرفته است. دیگر نیازی به صرف هزینه‌های جابجایی وسایل معیوب و زمان طولانی برای تعمیر آن‌ها نیست. متخصصان ما در تعمیرسرا از بهترین تکنسین‌های آموزش دیده در این زمینه هستند. تجربۀ ۳۰ سالۀ ما در امر تعمیر انواع لوازم خانگی، آسودگی خاطر را برای مشتریان پدید آورده است.

ما همچنین بر این عقیده‌ایم که آگاهی مشتریان از علل بروز مشکلات در لوازم منزل می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های آنان شود. به همین جهت سعی در ارائۀ بهترین مطالب آموزشی را برای عموم داریم. ماشین لباسشویی نیز یکی از وسایلی است که امروزه تقریباً در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. مشکلات و ایرادات مربوط به این وسیلۀ خانگی نیز متعدد هستند. مقالۀ پیش رو، به بررسی علل داغ شدن ماشین لباسشویی پرداخته است.

داغ شدن لباسشویی ناشی از بالا بودن دمای آب است

گاهی اوقات تنظیم نبودن دمای آب در حین شست و شوی لباس، باعث داغ شدن ماشین لباسشویی می‌شود. اکثر لباسشویی‌ها مجهز به درجه‌ای برای تنظیم دمای آب هستند. ممکن است در هنگام شست و شو، ناخواسته درجۀ دمای آب را بالا برده باشید. در این حالت، روند شست و شو در دمای بالای آب اتفاق خواهد افتاد. بنابراین یکی از موضوعات مهم در مواجه با داغ شدن ماشین لباسشویی، توجه به دمای آب است. چروک بودن بیش از حد لباس‌ها و داغ بودن آن‌ها پس از شست و شو نیز از علائم آن هستند. در کل، تنظیم درجۀ دمای آب را باید با دقت و بر اساس نوع جنس لباسی که برای شست و شو دارید انجام شود.

ماشین لباسشویی

همۀ لباسشویی‌ها به همراه دفترچۀ راهنما هستند. اطلاعات مربوط به تنظیم دمای آب برای انواع البسه در این دفترچه موجود است. همچنین که برخی از مدل‌های لباسشویی نیز دارای علائمی است که نشان از این موضوع دارند. بنابراین در مواجه با داغ شدن ماشین لباسشویی، اولین موردی که باید به آن توجه کنید درجۀ دمای آب است. برنامۀ اتوماتیک لباسشویی‌ها نیز دارای حالت‌های مختلفی هستند. ممکن است یکی از این برنامه‌ها، شست و شو را در دمایی بالا انجام دهد. از این رو، پیش از اینکه نگران چیز دیگری باشید، دمای آب را چک کنید. اگر مشکلی را در آن ندیدید اما همچنان شاهد داغ شدن ماشین لباسشویی بودید، مشکل از جای دیگری خواهد بود.

یکی از علل دیگر این است که

ترموستات لباسشویی دچار ایراد شده است

در اغلب مواقع، داغ شدن ماشین لباسشویی ناشی از خرابی قطعۀ ترموستات است. ساختار ماشین لباسشویی به گونه‌ای است که امکان شستن لباس‌ها در درجات مختلف دمایی را دارد. این روند با در نظر گرفتن نوع لباس و جنس آن توسط شخص تعیین می‌شود. زمانی که دمای آب در ماشین لباسشویی به حد مورد نظر می‌رسد، ترموستات دستور قطع شدن جریان برق را می‌دهد. قطع شدن جریان باعث می‌شود که روند شست و شو دقیقاً در دمایی که توسط کاربر تعیین شده است صورت گیرد. اگر قطعۀ ترموستات دچار مشکل شده باشد، این روند مختل خواهد شد. به هم ریختن پروسۀ تنظیم دمای آب می‌تواند موجب داغ شدن ماشین لباسشویی گردد.

وجود خرابی در ترموستات ماشین لباسشویی را می‌توان به چند طریق تشخیص داد. یکی از آن‌ها، چروک بودن بیش از حد و دمای بالای لباس‌ها پس از شست و شو است. همچنین احتمالاً متوجه داغ شدن ماشین لباسشویی در حین روند شست و شو نیز خواهید شد. خرابی ترموستات باعث ایجاد اختلال در قطعۀ هیتر لباسشویی می‌شود. از دست رفتن کنترل و مدیریت این قطعه برای کاهش و افزایش درجۀ آب، یکی از علل داغ شدن ماشین لباسشویی است. ترموستات ماشین لباسشویی بخشی است که می‌توان آن را تعمیر یا تعویض کرد. اما انجام این کار باید توسط متخصصین و تکنسین‌ها انجام شود.

 

در برخی موارد نیز ترموستات دستگاه به خوبی کار می‌کند اما قطعات دیگری خراب شده‌اند.

المنت هیتر دستگاه معیوب شده است

خراب شدن و ایراد در المنت‌های گرم کننده لباسشویی، از اصلی‌ترین دلایل داغ شدن ماشین لباسشویی است. هیتر المنت همان قطعه‌ای است که با گرم شدن، باعث افزایش دمای آب می‌شود. این قطعه تأثیری قابل توجه در ارتقای کیفیت شست و شوی لباس‌ها و نتایج ناشی از آن دارد. هیتر المنت لباسشویی می‌تواند دمای آب را در هنگام شست و شو در حد معینی نگه دارد. در صورتی که هیتر المنت لباسشویی دچار مشکل شود، روند شست و شوی لباس‌ها نیز مختل خواهد شد. شستن لباس‌ها با دمای نامطوب باعث خراب شدن لباس‌ها و همچنین کاهش کیفیت شست و شو می‌شود. هنگامی که عملکرد این قطعه مختل شود، شاهد داغ شدن یا سرمای نامتعارف در روند شست و شو خواهیم بود.

خراب شدن هیتر المنت لباسشویی علل مختلفی دارد. یکی از علل اصلی آن، پریدن فیوز برق اصلی ساختمان است. ناتمام ماندن برنامۀ شست و شو و روشن ماندن دستگاه به مدت طولانی نیز می‌تواند باعث این اتفاق شود. تعویض یا تعمیر هیتر المنت می‌تواند به سادگی باعث رفع این مشکل شود. معمولاً روند بررسی سلامت هیتر المنت را با اهم متر انجام می‌دهند. بازۀ مقاومت این قطعه در حالت سالم، چیزی حدود ۲۰ تا ۵۰ اهم است. معیوب بودن هیتر المنت توسط اهم متر، آن را در حالت قطع نشان می‌دهد. بررسی سلامت هیتر المنت، تعویض یا تعمیر آن روندی است که باید توسط تعمیرکاران مجرب انجام شود.

در برخی موارد دیگر، این اتفاق ممکن است ناشی از موارد حادتری باشد. اتفاقاتی که آن‌چنان مشهود نیستند اما باعث داغ شدن ماشین لباسشویی می‌شوند مانند خرابی سیم کشی دستگاه.

سیم کشی‌های دستگاه دچار ایراد شده است

اگر سیم کشی‌های موتور یا دیگر اتصالات لباسشویی مختل شده باشد، ممکن است باعث داغ شدن ماشین گردد. این مسئله باید نگران کننده باشد. لخت بودن سیم‌ها باعث کاهش مقاومت آن‌ها می‌شود. در نتیجه جریانی که از سیم کشی‌ها عبور می‌کند افزایش خواهد یافت. در این حالت، سیم‌ها تولید حرارت کرده و باعث ایجاد گرما در بدنۀ ماشین لباسشویی می‌شوند. اگر به این اتفاق توجه نکنید ممکن است موجب بروز سوانح دیگری شود. گرمایی که ناشی از جریان برق است بسیار خطرناک است. استشمام بوی سوختگی ماشین لباسشویی یکی از علائمی است که نشان از وجود ایراد در سیم کشی‌های آن دارد. اگر به سرعت به این مسئله رسیدگی نشود می‌تواند باعث سوختن موتور یا حتی بروز آتش سوزی شود.

داغی لباسشویی

در بررسی ماشین لباسشویی به این علائم توجه کنید

علائم دیگری نیز وجود دارند که نشان از داغ شدن آب ماشین لباسشویی می‌دهند. در صورتی که از این نشانه‌ها اطلاع داشته باشید، احتمال خرابی دستگاه با آسیب به لباس‌ها کمتر خواهد شد. بنابراین، در بررسی‌هایی که از ماشین لباسشویی انجام می‌دهید، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • یکی از مهم‌ترین نشانه‌هایی که خبر از بالا رفتن دمای آب ماشین لباسشویی می‌دهد، گرم شدن دیواره و جدارۀ ماشین است. این مورد را می‌توان در شیشۀ درب دستگاه نیز مشاهده کرد. اگر متوجه اختلالی در روند شست و شوی ماشین شده‌اید، در بررسی‌های خود دمای شیشۀ آن را بسنجید.
  • گاهی ممکن است شاهد منتشر شدن بخار گرم از پشت دستگاه باشید. این نشانه نیز یکی دیگر از علائم افزایش دمای آب ماشین لباسشویی است. انتشار بخار گرم می‌تواند خبری جدی‌تر از صرفاً بالا رفتن دمای آب باشد.
  • معیوب شدن بُرد دستگاه نیز می‌تواند باعث بروز چنین چیزی شود. زمانی که لباسشویی را در حالتی خاص تنظیم می‌کنید، کمی حوصله به خرج دهید و روند شست و شو را بررسی کنید. برخی مواقع، لباسشویی مطابق با آنچه برای آن تنظیم شده است کار نمی‌کند. این روند ممکن است باعث داغ شدن ماشین لباسشویی گردد.

بررسی، تشخیص و تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ همواره باید توسط متخصصین و تکنسین‌های مجرب صورت گیرد. تعمیرسرا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز خدمات تعمیر وسایل منزل این مسئولیت بزرگ را بر عهدۀ خود می‌داند. در صورت بروز هر گونه مشکل در وسایل خود تنها کافیست با مشاوران ما تماس بگیرید.

۱۴۰۰/۰۹/۰۲

فرم ارسال نظر