مهمترین مشکلات یخچال فریزر امرسان+ راه‌کارهای رفع آن

تعمیرسرا ارائه دهنده خدمات تعمیر انواع یخچال فریزر

شرکت تعمیرسرا با به کار گرفتن تکنسین فنی و مجرب آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای نصب، سرویس و تعمیر یخچال  است. کارشناسان تعمیرسرا ابتدا مشکلات یخچال فریزرتان را شناسایی و سپس اقدام به سرویس یخچال فریزر شما عزیزان میکنند. شعار تعمیرسرا کیفیت، سرعت و قیمت مناسب است. در این مقاله به مهمترین مشکلات یخچال فریزر امرسان میپردازیم با ما همراه باشید.

شما میتوانید با شماره ۶۲۹۴۱ – ۰۲۱ برای دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید!

شرکت امرسان ایران

شرکت امرسان از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های یخچال فریزر ایرانی است که از سال ۱۳۶۰ آغاز به کار کرده است و نسبت به رقبای داخلی خود سابقه دیرینه دارد. این شرکت با استفاده از تکنولوژی‌های موجود در بازار روز دنیا و همچنین عرضه کالا باقیمت‌هایی قابل‌رقابت با سایر رقیب‌های ایرانی مانند هیمالیا، اسنوا، الکترو استیل و… و همچنین رقیب‌های خارجی، در تلاش است تا کالایی ایرانی را به مشتریان خود ارائه دهد؛ همچنین محصولات خود را با گارانتی ۳ ساله و وارانتی ۱۰ ساله به مشتریان خود عرضه می‌کند؛ اما شاید برای شما هم به‌عنوان مصرف‌کننده یخچال فریز امرسان یا همچنین یخچال امرسان پیش‌آمده باشد که متوجه شوید عملکرد محصول مذکور به‌اندازه قبل خوب نیست و یا ناگهان متوجه برخی مشکلات به وجود آمده در آن شوید. مشکلاتی که تعویض و یا تعمیر قطعات را به دنبال خواهد داشت. پس با ما همراه باشید تا در مورد برخی از مشکلات احتمالی و عیب‌یابی آن صحبت کنیم.

مطالب مرتبط: تمامی کد خطا یا ارور یخچال فریزر امرسان +اپدیت ۲۰۲۰

آشنایی کلی با یخچال فریزر امرسان و یخچال امرسان

یخچال فریزر امرسان بسته به آن‌که شما چه سلیقه‌ای داشته باشید آپشن های متفاوتی از یک یخچال کاملاً ساده تا یک یخچال کاملاً هوشمند ارائه داده است. این یخچال و فریزرها رنگ‌بندی متنوعی در بازار دارد و دست مشتریان را در این‌که چه طرحی نیاز دارند باز گذاشته است.

شما می‌توانید فریزر در بالا، فریزر در پایین، یخچال فریزر امرسان طرح ساده و یا دوقلو و حتی ساید بای ساید را انتخاب نمایید که البته بدون نیاز به حضور در بازار، می‌توانید آن را به‌صورت اینترنتی خرید نمایید. یکی دیگر از ویژگی‌های یخچال فریزر امرسان خدمات پس از فروش آن است که شما با مراجعه به سایت اینترنتی آن می‌توانید در مورد عیب و مشکل یخچال خود، مشورت گرفته و تعمیرکار متخصص خود را دریافت کنید. البته قیمت مقرون‌به‌صرفه برای مشتری از دیگر افتخاراتی است که این شرکت دارد. یخچال فریزرهای امرسان می‌تواند نیاز خانواده‌های کم‌جمعیت و پرجمعیت را بسته به آپشن های ارائه‌شده خود در خرید یخچال فریزر برطرف نماید.

مطالب مرتبط: آموزش تعمیر و تعویض لاستیک و نوار دور درب یخچال+ جامع ترین آموزش

در کارنامه شرکت امرسان دیده‌شده است که این شرکت در بهبود و پیشرفت محصولات تولیدی خود ازجمله یخچال فریزر امرسان و یخچال امرسان کوشا و پرتلاش بوده است و سالانه کیفیت کالاهای خود را ارتقا داده است. یخچال فریزر امرسان در سال‌های ۹۳ تا ۹۵ موفق به تولید محصولاتی با گرید A++ و A+++ شده است و این مسئله می‌تواند به‌خودی‌خود توجه مشتریانی که میزان مصرف برایشان اهمیت دارد را به خود جذب کند.

یخچال امرسان

این شرکت ادعا می‌کند که در ساخت و تولید یخچال فریز امرسان و یخچال امرسان از مواد درجه‌یک اولیه استفاده کرده است و به همین دلیل کیفیت تولیدات خود را ضمانت می‌نماید. زیبا، جادار، مطمئن، شعار همیشگی این شرکت بوده است البته بهتر است که در رابطه کیفیت و به‌طورکلی این محصول، از یک تعمیرکار ماهر نیز مشورت نمایید. قیمت منصفانه، خدمات پس از فروش، دارا بودن نمایندگی و فروشگاه اینترنتی از سایر مزایایی است که این شرکت داراست.

مطالب مرتبط: قیمت موتور یخچال سال ۹۹ +قیمت موتور تمامی برندها

اما با تمام این توصیفات بروز مشکل و تعمیرات احتمالی برای محصولات مذکور اجتناب‌ناپذیر است و شما ممکن است حتی پس از چند ماه گذشت از خرید یخچال فریزر امرسان دچار یک سری مشکلاتی شوید. البته شما می‌توانید با چند راهکار ساده ازجمله: تمیز کردن شبکه‌های بیرونی یخچال با جاروبرقی، برفک‌زدایی به‌موقع و مطمئن شدن از بسته بودن درب یخچال تا حدی از برخی مشکلات مربوطه بکاهید. ما در ادامه در مورد برخی از آن‌ها توضیحاتی خواهیم داد و امیدواریم که این مقاله به آگاهی مصرف‌کنندگان عزیز در رابطه با مشکلات احتمالی بی افزاید.

نحوه ریست کردن یخچال فریزر امرسان

نحوه ریست کردن یخچال فریزر امرسان

اگر بگوییم که یخچال فریزر آشپزخانه شما مهم‌ترین وسیله آشپزخانه شماست اغراق نکردیم و به وجود آمدن مشکلاتی برای آن هرچند کوچک و قابل‌رفع زودهنگام، می‌تواند باعث به وجود آمدن استرس برای اعضای خانواده شود.

شاید در طول استفاده از یخچال فریزر امرسان و یا یخچال امرسان نیز مشکلاتی پیش آید که عملکرد درست آن را با اختلال مواجه سازد. این ایرادات و مشکل‌ها گاهی تخصصی بوده و نیاز به تعمیرکار متخصص و بامهارت دارد اما گاهی با استفاده از چند روش ساده می‌توانید مشکل جزئی این وسیله خود را برطرف کنید. ما در ادامه، نحوه ریست کردن یخچال فریزر امرسان را در ذیل بیان خواهیم کرد:

  1. ابتدا برد یخچال فریزر یا یخچال امرسان خود را با استفاده از کلید power خاموش‌کنید.
  2. با یک انگشت خود کلید super را نگه‌دارید و با انگشت دیگر خود دکمه power را فشار دهید.
  3. بعد از کمی مکث، کلمه se بر روی صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود. در این مرحله برد به مرحله سرویس تست وارد می‌شود.
  4. در این صورت، با هر دفعه فشردن دکمه SUPER قطعات مختلف یخچال فریزر با عبارات متفاوت به نمایش درمی‌آید و وارد عمل می‌شود.

در این حالت یخچال فریزر شما ریست شده و فعالیت خود را از سر، آغاز می‌کند.

مطالب مرتبط: چگونه دمای یخچال را تنظیم کنیم؟ راهکار برای تمامی یخچال‌ها

علت چشمک زدن درجه یخچال فریزر امرسان

در بعضی از موارد شما با مسئله‌ای به نام ارور درجه برخورد خواهید کرد که در این زمان لازم است علت چشمک زدن یخچال فریزر امرسان شما مشخص شود. به‌طورکلی علت اصلی چشمک زدن درجه یخچال، خرابی سنسورهای حساس یخچال است. در این قسمت بنا داریم علت و راه‌حل برطرف کردن این مشکل را آموزش دهیم.

اصلی‌ترین علت چشمک زدن درجه یخچال امرسان

زمانی که یخچال فریزرتان به‌تازگی شروع به کارکرده است، دمای آن بسیار سریع رو به افزایش است به همین دلیل صفحه‌نمایش چشمک زدن خود را آغاز می‌کند. هنگامی‌که به دمایی که شما انتظار دارید می‌رسد چشمک زدن خود را متوقف می‌کند و همین تنظیم نبودن دمای یخچال، علت چشمک زدن درجه یخچال فریزر امرسان است. البته یکی از علت‌های آن!

و اما یکی دیگر از دلایلی که درجه یخچال فریزر چشمک می‌زند، ریست کردن آن است چراکه هنگام ریست شدن، تنظیم دمای آن به هم می‌ریزد و تا تنظیم شدن مجدد چشمک می‌زند. حال اگر پس از گذشت زمان تنظیم مشاهده کردید که بازهم چشمک می‌زند بهتر است آن را به مدت نیم ساعت از برق بکشید و پس‌ازآن به برق متصل کنید. منتظر بمانید تا به تنظیمات مشخص برسد.

اگر هرکدام از راه‌های ذکرشده به نتیجه نرسید باید مشکل را در درون قطعات و یا سنسورهای آن جست‌وجو کرد که در این صورت نیاز به تعمیر یا تنظیم دارد.

چشمک زدن درجه یخچال فریزر امرسان به دلیل نقص قطعات

۱-سنسور فریزر یخچال فریزر امرسان

اگر سنسور فریزر که سبب یخ زدن در فضای فریزر می‌شود دچار نقص شود درجه یخچال نیز چشمک می‌زند که این نقص فنی می‌تواند از خراب شدن سوکت سنسور، قطع شدن مدار برق و اتصال کوتاه یا خرابی آن باشد که در این صورت، قطعه مشکل‌دار باید تعویض و یا تعمیر شود.

۲-یخ‌ساز و یا سنسور یخ‌ساز یخچال امرسان

یخ‌ساز و سنسور آن همچنین در صورت بروز مشکل می‌تواند باعث چشمک زدن شوند. اگر قطعات یخ پران، تعدیل‌کننده یخ و خارج کننده یخ دچار مشکل شوند قابل تعویض است. همچنین سنسور یخ‌ساز که وظیفه دستور به یخ‌ساز را به عهده دارد نیز ممکن است سبب چشم زدن شود که البته علت آن‌هم باید بررسی شود گاهی سوکت آن دچار مشکل است گاهی نیز سیم‌های برق قطعی دارد گاهی هم ممکن است اتصالات خراب‌شده باشند که هرکدام از آن‌ها توسط تعمیرکار متخصص قابل‌رفع است.

مطالب مرتبط: علت خاموش نشدن یخچال چیست؟ راه کارهای عملی

۳-محفظه جادویی

این سنسور به‌طور اتوماتیک تنظیم دمای یخچال را به عهده دارد و باعث برفک‌زدایی و نگهداری از میوه‌ها و سبزی‌ها در دمای ۳ درجه سانتی‌گراد می‌شود. حال، علت چشمک زدن درجه یخچال ناشی از این محفظه جادویی زمانی اتفاق می‌افتد که از -۵۸ درجه فارنهایت کمتر شود و از ۱۵۰ درجه فارنهایت بیشتر باشد و یا برخی قطعات و یا اتصالات دچار آسیب شده باشند که این خود قابل تعمیر و یا تعویض نیز می‌باشد.

۴-سنسور و سیستم برفک‌زدایی یخچال امرسان

درصورتی‌که دمای این سنسور کمتر از -۵۷ درجه فارنهایت و یا بیشتر از ۱۵۰ درجه فارنهایت باشد درجه یخچال شروع به چشمک زدن می‌کند. البته گاهی نقص در قطعات این بخش از یخچال فریزر نیز سبب چشمک زدن می‌شود. اگر برفک‌زدایی یخچال بیش از ۸۰ ساعت به طول بیانجامد نیز درجه یخچال با چشمک زدن پیغام خطا را به ما انتقال می‌دهد.

۵-فن داخل یخچال فریزر امرسان

و اما فن یخچال نیز درصورتی‌که از کار بیافتد و یا قطعی در سیم‌های آن و جود داشته و یا اینکه موتور فن خراب‌شده باشد می‌تواند یکی از علت‌های دیده شدن چشمک در درجه یخچال باشد.

فن داخل یخچال

قیمت فن داخل یخچال امرسان

وظیفه اصلی فن یخچال که به آن یخچال داخلی نیز می‌گویند جابه‌جایی هوا می‌باشد. فن یخچال با جابه‌جایی هوای گرم و هوای سرد باعث سردی هوا در یخچال شده و انجماد خوب مواد غذایی را به دنبال دارد.

در بالا در مورد فن داخل یخچال امرسان که می‌تواند دچار نقص فنی شود صحبت کردیم حال می‌خواهیم به این مسئله بپردازیم که یکی از اصلی‌ترین علائم خرابی‌های فن داخل یخچال، صدای آن است مخصوصاً زمانی که صدای آن به‌صورت ممتد و بلند باشد.

عموماً فن داخلی نیاز دارد که روغن‌کاری شود تا اگر خاک یا موارد دیگری باعث به وجود آمدن صدا در آن شده است برطرف شود. اگر نیاز است که فن تعویض شود ابتدا باید یخچال خاموش شده و صبر کنید تا سردی هوای آن منتقل شود.

سپس می‌توانید فن یخچال را توسط پیچ‌های کنار موتور بازکنید. فقط حواستان باشد که هر اقدام ناشیانه در فیکس کردن یخچال فریزر می‌تواند هزینه‌ای زیاد و یا خطراتی را در پی داشته باشد.

 حال می‌خواهیم بررسی کنیم که در صورت بروز مشکل قیمت آن چند و به چه صورتی است؟ البته با توجه به اینکه مدل یخچال چیست، قیمت فن‌ها متغیر است. برای اطلاع یافتن از قیمت فن داخل یخچال امرسان باید با نمایندگی فروش قطعات تماس گرفت؛ اما به‌طورکلی بسته به این‌که فن داخل یخچال معمولی است یا سرامیکی، هزینه آن از ۵۵ هزار تومان تا ۶۵۰ هزار تومان می‌تواند متغیر باشد؛ که البته هزینه تشخیص و همچنین هزینه ایاب و ذهاب را نیز باید به آن اضافه کرد.

مطالب مرتبط: علت برفک زدن و یخ زدن یخچال فریزر + راه‌حل‌های رفع مشکل

قیمت فن داخل یخچال امرسان

برد یخچال به‌گونه‌ای مغز متفکر یخچال است که اجزای اصلی یخچال مانند کمپرسور، فن و … کنترل می‌کند. بروز نقص در برد یخچال سبب به هم خوردگی سیستم یخچال می‌شود؛ بنابراین اگر برد یخچال شما دچار مشکل شد حتماً باید با تعمیرکار متبحر تماس داشته باشید و از اینکه خودتان تعمیرش کنید منصرف شوید. البته در ذیل به برخی از علائم خرابی برد نیز اشاره می‌کنیم:

اگر یخچال شما خنک نمی‌باشد و هر دو فن آن در حال کار است ولی کمپرسور خاموش است می‌تواند نشان دهد که برد دچار مشکل شده است و یا اینکه یخچال خنک نیست و فن هم کار نمی‌کند که این یکی از معمول‌ترین مشکلات برد یخچال است.

یکی دیگر از علائم این است که یخچال خنک نمی‌باشد و یک صدای دائمی در آن وجود دارد که شناسایی آن بسیار راحت است. اگر دیدید که چرخه یخ‌زدایی در یخچال شما بیش‌ازحد طولانی شده می‌توانید به نقص برد خود مشکوک شوید.

حال، جهت بررسی قیمت برد داخل یخچال امرسان همانند سایر قطعات باید از نمایندگی آن را بپرسیم و قیمت روز را جویا شویم اما اگر به‌طور تقریبی بخواهیم قیمت آن را در بازار رصد کنیم هزینه برد داخل یخچال امرسان حدود ۳۹۰ هزار تومان می‌باشد.

قیمت برد یخچال امرسان

نتیجه‌گیری

حضور یخچال فریزر در آشپزخانه هر خانواده اجتناب‌ناپذیر است و اتفاقاً وسیله‌ای است که به‌ندرت در طول یک زندگی تعویض می‌شود. روزها با آن زندگی می‌کنیم و در صورت بروز مشکل، سریعاً آشفته می‌شویم. یخچال فریزر امرسان از آن دسته کالاهای تولید داخل است که نسبت رضایت مشتری از شکایت مشتریان بیشتر بوده است اما با تمام این توصیفات بروز نقص در هر یک از قطعات آن می‌تواند رخ بدهد و این یک اتفاق عادی است. ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با برخی مشکلات احتمالی آشنا کنیم، نحوه ریست کردن یخچال فریزر امرسان را به شما آموزش دهیم، در مورد علل چشمک زدن درجه یخچال و همچنین قیمت فن و برد، سخن به میان آوریم. همان‌طور که گفته شد اگر در زمینه تعمیرات تخصص و مهارت ندارید از دست‌کاری آن بپرهیزید و سعی کنید در هنگام بروز مشکل در یخچال فریزر خود آرامشتان را حفظ کرده و کار تعمیر آن را به متخصص بسپارد.

۱۴۰۰/۰۹/۰۲

فرم ارسال نظر