موتور یخچال سامسونگ چیست؟ + قیمت و تعمیر آن

تعمیرسرا مرکز تخصصی ارائه خدمات تعمیر یخچال سامسونگ

هر یخچال فریزری که داشته باشید، ممکن است در طول مدت استفاده با مشکلاتی مواجه شود. فارغ از اینکه چه برندی باشد. مشکلات و خرابی‌های یخچال هم مثل بقیه وسایل الکترونیکی بسیار متنوع است. به همین دلیل طبیعی است که به همۀ آن‌ها آشنایی نداشته باشید. متخصصان تعمیرسرا آماده ارائه بهترین خدمات در زمینه تعمیر یخچال سامسونگ به شما عزیزان است. شما میتوانید با شماره ۶۲۹۴۱ – ۰۲۱ برای دریافت مشاوره تماس بگیرید! در این مقاله به موضوع موتور یخچال سامسونگ یا کمپرسور سامسونگ (SAMSUNG Compressor) چیست میپردازیم:

معرفی یخچال سامسونگ

شرکت سامسونگ یکی از مطرح‌ترین برندها در زمینه تولید یخچال‌های خانگی است و این ویژگی به دلیل پیشگام بودن محصولاتش در حوزه‌های مختلف مربوط به آن محصول است. یخچال سامسونگ نیز از این قاعده مستثنا نیست و این شرکت توانسته با استفاده از فناوری‌های پیشرفته در یخچال‌هایش، گوی سبقت را از رقبا برباید.

در یخچال سامسونگ علاوه بر استفاده از موتورهای هوشمند و پرقدرت، طراحی‌های منحصربه‌فردی نیز همچون محل قرارگیری درب‌های مختلف یخچال و فریزر بسته به نوع کارایی و امکاناتش صورت گرفته است.

همچنین تعبیه کردن امکانات ظاهری کارآمد همچون قرار دادن آبریز و یخ‌ساز روی درب یخچال و قرار دادن بوفه روی درب یخچال برای جلوگیری از باز و بسته شدن بیش‌ازحد یخچال و دسترسی سریع‌تر به مواد غذایی‌ای که بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرند را می‌توان از این موارد برشمرد. علاوه بر این‌ها می‌توان به جدیدترین ویژگی هوشمند سازی یخچال سامسونگ بنام Smart Hub نیز اشاره کرد که قابلیت کنترل یخچال را به کاربران می‌دهد.

مطالب مرتبط: همه چیز در مورد یکسره کار کردن یخچال سامسونگ

موتور یا کمپرسور یخچال سامسونگ

کمپرسور یکی از مهم‌ترین قطعات هر یخچال است که به‌عنوان قلب یخچال نیز شناخته می‌شود. همچنین کل سرمایی که در یخچال وجود دارد به‌وسیله کمپرسور و طی یک چرخه منظم تولید می‌شود و باعث عملکرد سرمایشی یخچال می‌گردد.

شرکت سامسونگ جزو معدود شرکت‌های تولیدکننده یخچال است که موتورهای قدرتمند آن نیز توسط خودش ساخته می‌شود که این ویژگی باعث سازگاری بیشتر موتور با سایر بخش‌های یخچال می‌شود.

موتور یخچال سامسونگ دارای قدرت و کیفیت ساخت بالا و با راندمانی فوق‌العاده است. این موتورها طوری ساخته‌شده‌اند تا بهترین نتیجه مورد انتظار را برای استفاده در یخچال‌ها داشته باشند. تعمیرسرا در مقاله ایی به روز تحت عنوان قیمت موتور یخچال ، اقدام به تشریح انواع موتور یخچال نموده است که می توانید از قیمت آن مطلع شوید.

موتور یخچال سامسونگ

تاریخچه تولید موتور یخچال سامسونگ

شرکت سامسونگ در سال ۱۹۷۳ شروع به تجارت یخچال کرد و پس از همکاری با شرکت کلویناتور آمریکا توانست در سال ۱۹۷۶ موتور یخچال سامسونگ را در کارخانه سوآن تولید کند و گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ را دریافت نماید.

در سال ۱۹۹۵ شروع به تولید سری R-134 کرد و پس از انتقال کارخانه ساخت کمپرسور از سوآن به گوانگجو توانست تولید کمپرسور مدل R600 را نیز آغاز نماید. در سال ۲۰۰۱ هم‌زمان با دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰۱-۲۰۰۰ موفق به ساخت کمپرسورهای سری DK شد و مدل‌های سری MK، CD، EQ، DVC 2 نیز بعدازآن، یکی پس از دیگری وارد بازار مصرف شدند.

در سال ۲۰۰۷ نیز موتور یخچال سامسونگ با ساخت اولین سری از کمپرسور سیم آلومینیومی دچار تحول بزرگی شد که زمینه‌ساز تولید مدل‌های سری MS با کارایی بیشتر در کارخانه چین شد.

در ادامه تولید موتور یخچال سامسونگ، در سال ۲۰۱۲ ساخت سری MSE باراندمان بسیار بالاتر از مدل‌های قبلی آغاز شد به‌طوری‌که در ۲۰۱۳ شرکت سامسونگ توانست رسیدن به نقطه عطف برای تولید ۱۵۰ میلیون کمپرسور را جشن بگیرد.

سپس در سال ۲۰۱۴ تولید کمپرسور سری کوچک AV و در سال بعد سه سایز دیگر را شروع نماید. در سال ۲۰۱۷ نیز موفق به ساخت نسل ششم از سری سایز بزرگ BLDC F5 شد. همچنین در همین سال بود که سامسونگ موفق به ساخت ۲۰۰ میلیون کمپرسور شد.

مطالب مرتبط: ارور یخچال سامسونگ RS11 +توضیحات کامل

ویژگی‌های موتورهای یخچال سامسونگ

موتور یخچال سامسونگ دارای مجموعه‌ای متشکل از سوپاپ‌ها، پیستون و میل‌لنگ است که با همکاری یکدیگر، گاز داخل یخچال را فشرده‌سازی می‌کنند. طی سال‌های اخیر کمپرسورهای یخچال، تغییرات زیادی را تجربه کرده‌اند و بخش الکتریکی آن‌ها به‌صورت خطی یا اینورتری درآمده است.

در حال حاضر بیش از نود درصد موتورهای یخچال که در دستگاه‌های مختلف نصب هستند، دارای سرعت ثابتی معادل ۳۶۰۰ دور بر دقیقه هستند و این در حالی است که حتی زمانی که سرمای زیادی نیاز نیست هم با همین سرعت مشغول بکار هستند که این امر باعث بالا رفتن مصرف انرژی و حرارت در موتور یخچال خواهد شد.

این در حالی است که یخچال‌های سامسونگ به‌صورت هوشمند عمل می‌کنند و دارای موتوری هستند که تا بیش از ۲۰ سال نیز به عملکرد بالای خود ادامه خواهند داد. همین ویژگی منحصربه‌فرد است که باعث شده سامسونگ با در اختیار داشتن بیش از ۵۰ درصد از بازار فروش یخچال‌های خانگی، توانسته جایگاه نخست را از آن خود کند.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد موتور یخچال سامسونگ

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد بکار رفته در موتور یخچال سامسونگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کنترل هوشمند دما

موتور یخچال سامسونگ می‌تواند تغییرات دمایی در محیط یخچال را تشخیص داده و به آن واکنش نشان دهد. زمانی که درهای یخچال به‌دفعات زیاد باز و بسته می‌شوند دمای یخچال بالا می‌رود و درنتیجه موتور با حداکثر سرعت، شروع بکار می‌کند و هوای سرد را به داخل می‌دمد و این ویژگی خاصی است که در اکثر یخچال‌های دیگر وجود ندارد.

از میان انواع مختلف یخچال‌های سامسونگ نیز سری شف کالکشن دارای فنّاوری تثبیت دمای منحصربه‌فردی است که مواد غذایی را در بازه دمایی ۰.۵ درجه سیلیسیوم همواره تازه نگه می‌دارد.

مطالب مرتبط: ارور PC ER یخچال سامسونگ+ توضیحات کامل

کاهش مصرف انرژی

موتور یخچال سامسونگ درزمانی که نیاز به تولید سرما ندارد از کار بازمی‌ایستد و علاوه بر اینکه به مقدار قابل‌توجه حدود ۳۰ درصد باعث پایین آمدن مصرف انرژی یخچال می‌شود همچنین به بالا رفتن عمر مفید کمپرسور نیز کمک می‌کند.

کاهش صدای یخچال

موتور یخچال سامسونگ با استفاده از فنّاوری اینورتر هوشمند درزمانی که درب یخچال کمتر باز و بسته می‌شود مانند شب‌ها، کمتر کار می‌کند و درنتیجه صدای کمتری نیز تولید می‌کند.

کارکرد بدون وقفه

موتور یخچال سامسونگ دارای تأییدیه VDE است که ضامن کارکرد ۲۱ ساله آنهاست، به‌طوری‌که عملکرد اولیه آن‌ها می‌تواند تا سالیان متمادی و با قدرت اولیه ادامه داشته باشد.

کمپرسور یخچال سامسونگ

انواع موتور یخچال سامسونگ

یخچال‌های سامسونگ بسته به اینکه در چه اندازه و مدلی ساخته می‌شوند دارای موتوری متفاوت هستند. یخچال‌های بزرگ‌تر و ساید بای ساید دارای موتورهای قوی‌تر و یخچال‌های کوچک‌تر دارای موتور ضعیف‌تر هستند. در حال حاضر موتور یخچال سامسونگ در بازار شامل سه سری MKV، AC و BLDC است که قدرت موتورها نیز متفاوت هستند و از انواع آن می‌توان به ۴/۱، +۴/۱، ۴/۳ و ۳/۱ اشاره کرد.

مشخصات فنی موتور یخچال سامسونگ

هر کمپرسور دارای مشخصات فنی‌ای است که توسط برچسبی که روی آن نصب‌شده مشخص‌شده است. این اطلاعات نشان‌دهنده این است که کدام کمپرسور مناسب کدام یخچال است. ازجمله این مشخصات، ولتاژ و تعداد فاز کمپرسور و نوع گازی است که کمپرسور به‌وسیله آن کار می‌کند.

همچنین بعضی از موتورها دارای قابلیت محافظت در مقابل حرارت هستند به‌طوری‌که اگر به هر علتی حرارت موتور بالا برود این بخش به‌وسیله قطعه‌ای بنام OLP برق کمپرسور را قطع می‌کند تا بار اضافی از روی موتور برداشته شود و از وارد شدن خسارت به کمپرسور جلوگیری شود. این قطعه در حقیقت یک رله حرارتی از نوع بی متال است که با بالا رفتن حرارت از خود عکس‌العمل نشان می‌دهد.

گواهینامه سازگار بودن با محیط یا RoHS نیز یکی از موارد ذکرشده بر روی موتور یخچال سامسونگ است. این واژه در حقیقت مربوط به قانونی است که در اروپا به تصویب رسیده و بر اساس توافقات آن، استفاده از شش ماده خطرناک که برای سلامتی انسان مضر است و شامل جیوه، کرومیوم، BDE، PBB، کادیوم و سرب می‌شوند در کلیه دستگاه‌های ساخته‌شده ممنوع است. این قانون از جولای سال ۲۰۰۶ اجرایی شده و از آن تاریخ تا به امروز تمام تولیداتی که فاقد این گواهینامه باشند امکان فروش در قاره اروپا را ندارند.

مطالب مرتبط: تعمیر یخ‌ساز یخچال سامسونگ

 قیمت موتور یخچال سامسونگ

موتور یخچال سامسونگ ممکن است در طول زمان استفاده و به دلایلی همچون نوسان شدید برق، وارد آمدن ضربه به کمپرسور و یا خراب شدن فن و بالا رفتن دما، دچار مشکل شود و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد.

در این حالت ممکن است کمپرسور خسارت زیادی ندیده باشد و قابل تعمیر باشد که تخمین هزینه آن منوط به بازدید تعمیرکاران مجرب است تا برآورد شود. درصورتی‌که خسارت وارده در حدی باشد که کمپرسور قابل تعمیر نباشد نیز باید موتور تعویض گردد که البته هزینه تعویض موتور شامل هزینه شارژ گاز نیز خواهد شد.

در زمان نگارش این مطلب قیمت کمپرسور ۴/۱ اصلی سامسونگ در حدود ۲ میلیون تومان، کمپرسور ۴/۱ مخصوص یخچال ساید بای ساید سامسونگ ۲.۸ میلیون تومان و ۴/۱ پوسته بزرگ سامسونگ نیز معادل ۳.۲ میلیون تومان است.

هزینه شارژ گاز نیز بسته به حجم و نوع یخچال و همچنین نوع گاز متفاوت است اما هزینه تقریبی آن بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است. شایان‌ذکر است که قیمت کمپرسورهای اینورتر از کمپرسورهای معمولی بالاتر است و در یخچال‌هایی که دارای کمپرسور اینورتر هستند یک برد الکترونیکی مخصوص اینورتر نیز وجود دارد که عملکرد کمپرسور را تنظیم می‌کند.

تعمیر یخچال سامسونگ

در پایان و با توجه به ویژگی‌های موتور یخچال سامسونگ و کیفیت ساخت بالای آن می‌توان این‌گونه برداشت کرد که استفاده از این موتورها علاوه بر به‌صرفه بودن، دارای کیفیت و فنّاوری ساخت بالایی است که استفاده از آن را برای مصرف‌کننده نیز جذاب‌تر می‌کند.

تعمیرسرا ارائه دهنده بهترین خدمات تعمیر یخچال

شرکت تعمیرسرا با استفاده از بهترین متخصصان آماده ارائه خدمات تعمیر انواع لوازم خانگی با بهترین قیمت و سریعترین زمان به شما عزیزان است. شما میتوانید درخواست تعمیر یخچال اینترنتی خود را با استفاده از فرم الکترونیکی سایت تنها با چند کلیک ثبت کنید و یا با شماره های تعمیر سرا  تماس بگیرید.

۱۴۰۰/۰۹/۰۲

فرم ارسال نظر