مهمترین دلایل یکسره کار کردن یخچال ال جی

تعمیرسرا ارائه دهنده خدمات تعمیر انواع یخچال فریزر در تهران

شرکت تعمیرسرا با به کار گرفتن تکنسین فنی و مجرب آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای نصب، سرویس و تعمیر یخچال ال جی است. شما میتوانید برای دریافت مشاوره با شماره ۶۲۹۴۱ – ۰۲۱ تماس بگیرید. کارشناسان تعمیرسرا ابتدا مشکلات یخچال فریزرتان را شناسایی و سپس اقدام به تعمیر یخچال فریزر lg شما عزیزان میکنند. در این مقاله به دلایل یکسره کار کردن یخچال ال جی LG میپردازیم:

دلایل یکسره کار کردن یخچال ال جی

برای اینکه بتوان مشکل یکسره کار کردن یخچال ال جی را برطرف کرد، باید با دلایلی که ممکن است موجب این مشکل شوند، آشنا شویم. هرکدام از این دلایل باید در ذهن تعمیرکار باشد تا بتواند به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن عیب‌یابی را انجام داده و نسبت به رفع آن اقدام نماید. با توجه به اهمیت سرعت عمل در عیب‌یابی یخچال‌ها، نیاز است همه دلایل به‌طور مفصل توضیح داده شوند تا افرادی که قصد فعالیت در این حوزه را دارند، بتوانند از این مطلب بیشترین بهره را ببرند.

خرابی موتور یا کمپرسور یخچال ال جی

شاید اغلب افراد این موضوع را بدانند که موتور یخچال دارای نقش حیاتی در عملکرد این وسیله دارد. بدین ترتیب هر چه کیفیت موتور یخچال بالاتر باشد، مشکلات کمتری برای یخچال به وجود می‌آید.

معمولاً برندهایی مانند ال جی که سال‌هاست توانسته‌اند در عرصه رقابت باقی بمانند، موتورهای باکیفیتی را بر روی یخچال‌ها نصب می‌کنند. موتور یخچال وظیفه دارد سرمای موردنیاز را تأمین کرده و درصورتی‌که اختلالی در عملکرد کمپرسور به وجود آید، نمی‌توان از یخچال استفاده کرد.

خرابی موتور یا کمپرسور یخچال ال جی

درصورتی‌که موتور یخچال به‌خوبی کار نکند، سرمای موردنیاز برای فضای داخلی یخچال تأمین نمی‌شود، به همین خاطر موتور مجبور است بدون وقفه کار کند تا دمای داخلی یخچال را کاهش دهد. درصورتی‌که این مورد ادامه داشته باشد، شاهد یکسره کار کردن یخچال LG هستیم.

زمانی که موتور نتواند فضای داخلی یخچال را به‌خوبی سرد کند، فرمان خاموش شدن موتور از طریق ترموستات یا برد الکترونیکی صادر نخواهد شد. در چنین شرایطی به‌اصطلاح می‌گوییم یخچال اتومات نمی‌کند و درواقع دارد یکسره کار می‌کند.

درصورتی‌که چنین حالتی اتفاق بیفتد، بهتر است موتور یخچال تعویض شود، زیرا تعمیر موتور یخچال مشکل بوده و از طرفی هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد، قطعاً اطمینان زیادی به موتورهای تعمیر شده نیز نمی‌باشد.

مطالب مرتبط: ۱۰ مورد از مهم‌ترین خرابی‌های یخچال فریزر ال­‌جی

خرابی ترموستات یخچال ال جی

ترموستات را می‌توان یکی از حساس‌ترین قطعات یخچال‌های قدیمی‌تر دانست. ترموستات‌ها وظیفه‌دارند دمای داخل یخچال را اندازه‌گیری کنند تا بتوان کنترل دقیقی بر روی دمای داخلی یخچال داشت. زمانی که ترموستات مشکل داشته باشد، نمی‌تواند دمای داخل یخچال را به‌خوبی اندازه‌گیری کند.

همین امر باعث می‌شود تا اجازه استراحت به موتور ندهد. بدین ترتیب زمانی که ترموستات یخچال ال جی مشکل داشته باشد، یکسره کارکرده و اتومات نمی‌کند. باید به این نکته توجه داشت که در یخچال‌های جدید ازجمله ساید بای سایدها سنجش دمای داخلی یخچال بر عهده برد الکترونیکی بوده و از ترموستات در آن‌ها استفاده نمی‌شود. در صورت بروز چنین مشکلی باید اقدام به تعویض ترموستات بشود.

خرابی ترموستات یخچال ال جی

مشکل در قطعات دیفراست (بخش یخ‌زدایی یخچال)

بهتر است قبل از بررسی این دلیل به معرفی قطعات دیفراست برای آشنایی بیشتر شما دوستان عزیز پرداخته شود. ترمودیسک، اواپراتور، فن، ترموفیوز، المنت و سنسور ازجمله قطعات دیفراست به شمار می‌روند.

مشکلاتی که در بخش یخ‌زدایی یخچال LG ممکن است به وجود آمده و باعث یکسره کار کردن یخچال ال جی بشوند، شامل خرابی المنت، سنسور و… می‌باشد. اگر المنت معیوب باشد، یخ‌ها به‌خوبی ذوب نمی‌شوند و این مورد باعث می‌شود تا سطح اواپراتور از یخ پوشیده شود. این موضوع سبب می‌شود سرمای داخل یخچال بسیار کمتر شود.

با توجه به گرم شدن داخل یخچال، برد الکترونیکی اجازه نمی‌دهد موتور یخچال استراحت کند و همین امر باعث می‌شود تا یخچال LG به‌صورت یکسره و یا با کمترین میزان استراحت کار کند. سنسور تشخیص دما نیز اگر مشکل داشته باشد، با توجه به عدم اطلاع از دمای داخل یخچال، اجازه استراحت به موتور داده نمی‌شود که در این صورت نیاز به تعمیر یخچال پیدا خواهید کرد.

مشکل در گاز یخچال LG

با توجه به اینکه موتور به کمک گاز می‌تواند دمای یخچال را خنک کند، لذا درصورتی‌که گاز به میزان کافی در اختیار موتور قرار نگیرد، نمی‌تواند سرمای کافی را تأمین نماید. همین امر باعث می‌شود تا موتور یخچال نیاز به فعالیت بیشتری داشته باشد. رفع نشتی و شارژ گاز به میزان کافی می‌تواند این مشکل را در یخچال‌های ال جی برطرف کند.

مشکل در گاز یخچال LG

خرابی فن (Fan) های یخچال ال جی

یخچال‌های مدرن ال جی دارای فن‌های بیشتری نسبت به یخچال‌های قدیمی هستند. ازجمله این فن‌ها که در یخچال‌های ال جی موجود بوده، می‌توان به فن موتور، فن اواپراتور، فن کندانسور و فن فریزر اشاره کرد. درصورتی‌که یکی از فن‌ها مشکل داشته باشد، سرما به‌صورت یکنواخت در قسمت‌های مختلف یخچال LG تقسیم نمی‌شود. این مشکل می‌تواند باعث یکسره کار کردن یخچال ال جی بشود. تعویض فن معیوب بهترین گزینه برای رفع این مشکل به شمار می‌رود.

مطالب مرتبط: تعمیر درب یخچال ال جی +کاملترین راهنمایی

برد الکترونیکی اصلی یخچال ال جی

برد الکترونیکی یکی از حساس‌ترین بخش‌های یخچال ال جی به شمار می‌رود. برد الکترونیکی در یخچال‌های جدید جایگزین ترموستات بوده و دستورات لازم را به بخش‌های مختلف یخچال ارسال می‌کند. روشن و خاموش شدن موتور و همچنین میزان دمای داخلی یخچال ازجمله وظایف برد الکترونیکی به شمار می‌روند. درصورتی‌که بخش‌هایی از برد که این وظایف را بر عهده دارند با مشکل مواجه شوند، شاهد یکسره کار کردن یخچال ال جی خواهیم بود. برای رفع این مشکل می‌توان تعمیر یا تعویض برد را انتخاب کرد. البته در اغلب موارد تعمیر برد راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر می‌باشد. پیدا کردن برد اصلی و متناسب با مدل یخچال نیز کار بسیار دشواری به شمار می‌رود.

برد الکترونیکی اصلی ال جی

سایر دلایل یکسره کار کردن یخچال ال جی

علاوه بر دلایلی که تاکنون به آن‌ها اشاره شد، دلایل ساده‌تری نیز وجود دارد که گاهی اوقات می‌توانند باعث بروز مشکل یکسره کار کردن یخچال ال جی بشوند.

  • بازماندن درب یخچال برای مدت‌زمان طولانی یکی از این دلایل ساده می‌باشد. درصورتی‌که درب یخچال ال جی را برای مدت‌زمان طولانی باز بگذاریم، موتور مجبور به یکسره کار کردن بوده تا دمای یخچال را به حد مطلوب برساند.
  •  از دیگر دلایل ساده اتومات نکردن یخچال LG می‌توان به خراب بودن لاستیک دور درب یخچال اشاره کرد. خرابی لاستیک باعث هدر رفتن سرما شده و با گرم شدن فضای داخلی یخچال، موتور مجبور است یکسره کار کند. در چنین شرایطی باید اقدام به تعویض لاستیک دور درب یخچال شود.
  • گرمای محیط نیز می‌تواند باعث بروز مشکل یکسره کار کردن یخچال ال جی بشود. بدین ترتیب بهتر است یخچال ال جی در مکانی قرار بگیرد که دارای دمای معتدلی بوده و بیش‌ازحد گرم نباشد.
  • تنظیم کردن درجه یخچال بر روی دمای نامناسب از دیگر مواردی به شمار می‌رود که باعث می‌شود یخچال LG یکسره کار کند.
  • کثیف بودن کندانسور یا لوله‌های مشکی پشت یخچال نیز می‌تواند باعث یکسره کار کردن یخچال ال جی بشود. برای رفع این مشکل بهتر است در سال، ۲ الی ۳ بار با کمک یکپارچه تمیز و مرطوب کندانسور یخچال ال جی تمیز شود.

با بررسی این موارد می‌توان تشخیص علت یکسره کار کردن یخچال ال جی را با سرعت و دقت بیشتری انجام داد.

 سخن پایانی:

چیزی که واضح است این است که یخچال‌ها در هر خانه‌ای نقش غیرقابل‌انکاری ایفا می‌کنند. بدین ترتیب باید در حفظ و نگهداری آن‌ها تلاش بسیار زیادی بشود. یکسره کار کردن یخچال ال جی را می‌توان یکی از مشکلات قابل‌حل دانست، زیرا در اغلب مواقع با تعویض یک قطعه می‌توان آن را برطرف کرد.

البته گاهی اوقات نیز ممکن است نیاز به تعویض موتور باشد که هزینه‌ها را افزایش می‌دهد. بهتر است در عیب‌یابی اتومات نکردن یخچال LG ابتدا دلایل ساده‌تر مانند گرم بودن هوای محیط، نوار دور درب یخچال، تنظیمات مربوط به درجه حرارت یخچال و… بررسی شوند. درصورتی‌که مشکل پیدا نشود، می‌توان به سراغ سایر دلایل اتومات نکردن یخچال LG پرداخت.

تعمیرسرا مرکز تخصصی تعمیر یخچال فریزر ال‌جی

قبل از هرگونه تصمیم برای تعمیر و یا تعویض موتور یخچال با مشاوران تعمیرسرا تماس بگیرید. مهم نیست از چه برند یخچال فریزری استفاده میکنید کافیست با کارشناسان ما در تماس باشید.

۱۴۰۰/۰۹/۰۲

فرم ارسال نظر