تعمیر درب یخچال سامسونگ+ آپدیت ۹۹

هر یخچال فریزری که داشته باشید، ممکن است در طول مدت استفاده با مشکلاتی مواجه شود. فارغ از اینکه چه برندی باشد. مشکلات و خرابی‌های یخچال هم مثل بقیه وسایل الکترونیکی بسیار متنوع است. به همین دلیل طبیعی است که به همۀ آن‌ها آشنایی نداشته باشید. متخصصان تعمیرسرا آماده ارائه بهترین خدمات در زمینه تعمیر یخچال سامسونگ به شما عزیزان است. در این مقاله به موضوع تعمیر درب یخچال سامسونگ میپردازیم:

متداول‌ترین مشکلات یخچال سامسونگ

طی سال‌های اخیر، شرکت سامسونگ، پیشرفت‌های بزرگی در زمینه تولید انواع یخچال و فریزر کسب نموده و توانسته بخش زیادی از بازار مصرف را نیز به دست آورد؛ اما یخچال‌های سامسونگ ممکن است به‌مرورزمان در بخش موتور، سیستم تهویه، لوله‌های گازرسانی یا درب‌ها و یراق‌آلات دچار مشکل شوند و نیاز به تعمیر داشته باشند. تعمیر درب یخچال سامسونگ، یکی از این مشکلات هست که در ادامه مقاله، مفصلاً به آن خواهیم پرداخت.

مشکلات یخچال سامسونگ

مشکلات رایج درب یخچال سامسونگ

معمولاً درب یخچال‌هایی که دارای عمر بالای ده سال هستند دچار مشکل می‌شوند و این مشکلات می‌تواند اعم از استهلاک آن‌ها و صدمات خارجی وارده باشند. درب یخچال سامسونگ، صرف‌نظر از لاستیک دور درب آن، امکان صدمه دیدن در سایر بخش‌ها همچون لولاها نیز وجود دارد. در خصوص تعمیر درب یخچال سامسونگ، اینکه درب باید تعمیر شود یا تعویض، امری است که پس از بازدید دقیق و کارشناسی می‌توان به آن رسید و تصمیم لازم را گرفت. در ادامه به بیشترین ایرادهای درب یخچال و راه‌های برطرف کردن آن‌ها در تعمیر درب یخچال سامسونگ خواهیم پرداخت.

مطالب مرتبط: ۱۰ مورد از مهم‌ترین خرابی‌های یخچال فریزر سامسونگ

مشکلات درب یخچال سامسونگ

انواع درب یخچال سامسونگ

با توجه به اینکه یخچال سامسونگ در ابعاد و گنجایش‌های مختلف عرضه می‌شوند، دارای مدل‌های مختلف درب نیز می‌باشند.

انواع معمولی یخچال سامسونگ شامل

  • یک درب یک‌تکه مستطیلی است که جایخی هم داخل یخچال می‌باشد و درب جداگانه‌ای ندارد.
  • مدل‌های دو درب یخچال سامسونگ که همراه با فریزر هستند و دارای درب‌های مستقل برای دسترسی جداگانه به هر بخش می‌باشند.
  • مدل‌های ساید بای ساید که دارای دو درب کنار هم می‌باشند و حداقل دو لنگه هستند. در اکثر نمونه‌های این مدل دستگاه یخ‌ساز نیز تعبیه‌شده است.
انواع درب یخچال سامسونگ

گودی و فرورفتگی درب یخچال سامسونگ

گاهی امکان دارد در زمان جابجایی یخچال، درب آن با دیوار یا سطحی سخت برخورد کند و دچار فرورفتگی شود. در اغلب این موارد، امکان تعمیر برای درب وجود ندارد و بهتر است درب تعویض شود یا به همان صورت استفاده گردد. البته با توجه به اینکه جنس درب یخچال‌ها متفاوت هستند ممکن است در بعضی از یخچال‌ها اگر صدمه وارده خفیف باشد امکان اصلاح یا رنگ‌آمیزی وجود داشته باشد که این مستلزم بازدید کارشناس مربوطه و اعلام نظر کارشناسی است.

مطالب مرتبط: نحوه شارژ گاز یخچال سامسونگ چگونه است؟ کامل ترین توضیحات

افتادگی درب یخچال سامسونگ

وقتی لاستیک درب یخچال از قسمت بالا بازمی‌ماند یا درب یخچال به‌خوبی باز و بسته نمی‌شود می‌تواند نشانه افتادگی درب یخچال باشد. افتادگی درب یخچال سامسونگ می‌تواند به علت خرابی چند قطعه مختلف باشد که در تعمیر درب یخچال سامسونگ نقش داشته باشند.

افتادگی درب یخچال، علت‌های مختلفی دارد که یکی از دلایل آن، سنگین بودن وسایل قرارگرفته در قفسه درب یخچال است. کنار سوراخ پایین درب یخچال سامسونگ که لولای درب داخل آن می‌رود، یک قاب پلاستیکی قرار دارد و واشری که قاب را به درب متصل می‌کند براثر سنگینی درب، ممکن است دچار خوردگی یا شکستگی بخش‌های داخلی درب شود.

دلیل دیگر آن می‌تواند تنظیم نبودن شیب یخچال باشد که باعث فشار آمدن به درب یخچال می‌شود و یا ممکن است در کف یخچال به دلیل نشتی آب جمع شده باشد و باعث آسیب زدن به درب یخچال شود.

افتادگی درب یخچال سامسونگ

خراب شدن لولای درب یخچال سامسونگ

درب یخچال سامسونگ، ممکن است به‌مرورزمان و با استفاده مداوم از آن و یا فشار خارجی، دچار آسیب‌دیدگی به لولای درب شده و باعث ساییدگی یا از جای درآمدن لولا شود.

در این صورت درب یخچال به‌درستی بسته نخواهد شد و باعث گرم شدن محفظه داخلی یخچال و درنتیجه فشار آمدن به کمپرسور و موتور یخچال خواهد شد. در بعضی موارد می‌توان با نگه‌داشتن یخچال به عقب و واردکردن ضربات ملایم به آن مشکل را حل کرد. هم‌زمان با آن می‌توان پیچ‌های تنظیم پایه جلو را نیز باز تر کرد تا جایی که درب کاملاً چفت شود.

در بعضی یخچال‌ها، علت این امر می‌تواند از تنظیم نبودن لولای درب نیز باشد. برای تعمیر درب یخچال سامسونگ، لولا را شل نمایید و از وسیله‌ای بنام فی لر که ورقه‌ای پلاستیکی یا کاغذی است و مخصوص تنظیم لولا است استفاده کنید. به‌طوری‌که بعد از شل کردن لولا، فی لر را بین لولا قرار داده و سپس پیچ‌های لولا را سفت نمایید. حالا می‌توانید فی لر را بردارید تا مشکل درب یخچال حل شود؛ اما اگر درب یخچال تاب برداشته است، برای تعمیر درب یخچال سامسونگ، پیچ‌هایی که قاب داخلی را نگه می‌دارند را محکم نمایید تا درب به‌درستی بسته شود.

مطالب مرتبط: قیمت موتور یخچال سال ۱۴۰۰ +قیمت موتور تمامی برندها

زنگ‌زدگی درب‌های فلزی یخچال سامسونگ

در برخی مواقع ممکن است درب یخچال به دلیل قرارگیری در محیط مرطوب یا تماس زیاد با آب و یا خرابی بخش‌های داخلی درب یخچال، مانند آب‌سردکن‌ها، دچار پوسیدگی شود و منظره زشتی پیدا کند. زنگ‌زدگی، بیشتر براثر ریختن مایعات روی درب به وجود می‌آید. همچنین در یخچال‌هایی که دارای آب‌سردکن هستند امکان زنگ‌زدگی و پوسیدگی درب یخچال نیز بیشتر است. اصولی‌ترین راه برای رفع این مشکل، تعویض درب یخچال است اما اگر به هر دلیلی اعم از بالا بودن هزینه تعویض و یا موجود نبودن درب در مدل‌های قدیمی، می‌توان در حد امکان درب را مجدداً زیرسازی و رنگ‌آمیزی نمود تا مشکل پوسیدگی و زنگ‌زدگی آن برطرف گردد.

دلایل زنگ‌زدگی درب‌های فلزی یخچال سامسونگ

خرابی قسمت‌های مختلف دستگاه آب‌سردکن یخچال سامسونگ

در یخچال‌های ساید بای ساید سامسونگ که دارای آب‌سردکن هستند، لوله آب به شیر برقی یخچال متصل می‌شود و آب پس از عبور از فیلتر وارد آب‌سردکن می‌شود. باگذشت زمان و باز و بستن بیش‌ازاندازه یخچال، این شلنگ که پوسیده‌شده است ممکن است دچار نشتی شده و آب از زیر درب به بیرون نشت کند و باعث پوسیدگی درب یخچال شود. در این حالت می‌توان با تعمیر درب یخچال سامسونگ و جلوگیری از نشت آب، از پوسیدگی درب یخچال نیز جلوگیری کرد.

خرابی لاستیک دور درب یخچال سامسونگ

نوار درب یخچال یکی از قسمت‌های مهم و کاربردی در یخچال است که از ورود هوای گرم به داخل و خارج نشدن سرما از آن جلوگیری کرده و به‌واسطه آن باعث تازه ماندن مواد غذایی داخل یخچال می‌شود.

علت عمل نکردن لاستیک یخچال، می‌تواند کهنگی یا پارگی آن باشد و یا بهر دلیلی خاصیت چسبندگی خود را ازدست‌داده باشد. برای آزمودن خاصیت چسبندگی لاستیک دور درب، می‌توان از یک برگه کاغذ استفاده کرد، به‌طوری‌که کاغذ را لای درب گذاشته و درب یخچال را ببندید. اگر به‌راحتی بتوانید کاغذ را از لای یخچال بیرون بکشید احتمالاً لاستیک دور یخچال نیاز به تعویض دارد.

 خرابی لاستیک دور درب یخچال

انواع نوار لاستیک درب یخچال سامسونگ

همان‌طور که در بالا گفته شد، نوارهای لاستیکی درب یخچال سامسونگ، با سه روش به درب یخچال متصل هستند. نوع اول به‌وسیله پیچ، نوع دوم به‌وسیله چسب و نوع سوم به‌صورت پرسی به بدنه درب یخچال متصل می‌شوند که در زمان تعمیر درب یخچال سامسونگ و تعویض نوار پلاستیکی باید به این موضوع توجه کرد. نوار لاستیکی درب یخچال سامسونگ نیز در ابعاد مختلف از ۷۰ سانتیمتری تا ۲۰۰ سانتیمتری در نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های معتبر موجود هستند که زمان خرید باید اندازه مناسب را با توجه به مدل یخچال سامسونگ و با طول و عرض مناسب انتخاب نمایید.

مطالب مرتبط: ۹ دلیل برای صدای یخچال+ نمونه انواع صداها از جمله بوق زدن

آموزش تعویض انواع لاستیک دور درب یخچال سامسونگ

برای تعمیر درب یخچال سامسونگ و تعویض نوار لاستیکی دور درب باید طی مراحل زیر عمل کرد:

در مرحله اول لاستیک دور درب را بالا بکشید تا بتوانید پیچ‌های زیر آن را شل کنید.

در مرحله دوم بعد از شل کردن پیچ‌ها، نوار دور یخچال را بازکنید

در مرحله سوم نوار را بررسی می‌کنیم تا پاره نباشد. اگر خراب‌شده باشد باید تعویض شود و در غیر این صورت، لاستیک را با آب و صابون می‌شوریم.

در مرحله چهارم برای اینکه نوار لاستیکی ترک نخورد به آن از روان کننده‌هایی مانند گریس یا وازلین در طرفی که لاستیک به بدنه یخچال می‌چسبد می‌زنیم. این کار باعث بهبود عملکرد درب یخچال شده و از ترک خوردن نوار در آینده نیز جلوگیری می‌کند.

و در مرحله آخر لاستیک را سر جای خود قرار می‌دهیم و پیچ‌ها را محکم می‌کنیم. نکته مهم اینکه پیچ‌ها را بیش‌ازحد محکم نبندیم تا باعث صدمه زدن به لاستیک دور درب یخچال نشود.

اما در یخچال‌هایی که نوار لاستیکی، بدون پیچ به بدنه متصل هستند، درصورتی‌که نوار لاستیکی با چسب به بدنه متصل شده، باید با استفاده از وسیله‌ای مانند کاردک، ابتدا نوار قدیمی را جدا کنیم و نوار جدید یا شسته شده را به‌وسیله چسب مجدداً به‌جای اولیه خود بچسبانیم و تا شش ساعت درب یخچال را بسته نگاه‌داریم تا چسب خود را بگیرد.

در نوارهای لاستیکی‌ای که به‌صورت پرسی به درب یخچال وصل شده‌اند نیز، روال به همین ترتیب است.

سخن پایانی:

با استفاده درست و اصولی از یخچال سامسونگ می‌توانید سال‌های سال بدون مشکل از دستگاه خود استفاده نمایید و نیازی به تعمیر درب یخچال سامسونگ خود نداشته باشید؛ اما اگر به هر دلیلی درب یخچالتان به مشکل خورد، می‌توانید با استفاده از این مقاله بیشتر ایرادات آن را تشخیص داده و در حد امکان برطرف نمایید. امیدواریم مطالب عنوان‌شده بتواند راهگشای شما بوده باشد.

تعمیرسرا ارائه دهنده بهترین خدمات تعمیر یخچال

شرکت تعمیرسرا با استفاده از بهترین متخصصان آماده ارائه خدمات تعمیر انواع لوازم خانگی با بهترین قیمت و سریعترین زمان به شما عزیزان است. شما میتوانید تعمیر یخچال خود را در تمامی برندها معروف را به تیم حرفه ایی تعمیرسرا بسپارید.

۱۴۰۰/۰۹/۰۲

فرم ارسال نظر