انواع و دلایل سوت کشیدن یخچال بوش(Bosh) +راه‌کار

تعمیرسرا ارائه دهنده بهترین خدمات تعمیر یخچال بوش

شرکت تعمیرسرا با به کارگیری تکنسین‌های متخصص در حوزه تعمیر یخچال در ابتدا علت کار نکردن آبسرد کن یخچال فریزر و ساید بای ساید پیدا و سپس اقدام به تعمیر یخچال شما عزیزان در سریع ترین زمان و با مناسبترین قیمت میکند.

سوت کشیدن یخچال بوش (Bosh) از مشکلات رایج افرادی است که یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش دارند. در این مقاله قصد داریم شما را با دلایل سوت کشیدن یخچال بوش (Bosh) و نحوه برطرف سازی آن آشنا کنیم.

تا به حال ممکن است متوجه صدای سوت مانندی از یخچال خود شده باشید. حتی در برخی موارد این صداها شما را نگران کرده و شما مجبور به تماس با نمایندگی های مجاز تعمیر یخچال بوش شده اید.

پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا این مطلب را کامل مطالعه کنید. سپس در صورت لزوم به تعمیرکار یخچال زنگ بزنید. در برخی موارد سوت کشیدن یخچال بوش (Bosh) فقط یک هشدار است.

مطالب مرتبط: ۹ دلیل برای صدای یخچال+ نمونه انواع صداها از جمله بوق زدن

معرفی دلایل سوت کشیدن یخچال بوش Bosh

در نظر داشته باشید یخچال فریزر جزء لوازم گران قیمت و حساس آشپزخانه می باشد. بنابراین تعمیرکاری که تخصص و دانش کافی ندارد ممکن است مشکل و هزینه تعمیر یخچال بوش را دوچندان کند.

نه تنها در یخچال بوش بلکه در سایر برندها ممکن است یخچال یک صدایی را از خود تولید کند. در واقع سوت کشیدن یخچال بوش (Bosh) یک هشدار به حساب می آید. برای مثال وقتی درب یخچال بوش بیشتر از ۱۵ ثانیه باز بماند صدایی از یخچال شنیده می شود.

این صدا اعلام می کند که درب یخچال باز مانده است. بنابراین موقع فراموش کردن بستن درب یخچال بعد از ۱۵ ثانیه به طور اتوماتیک صدایی به عنوان هشدار از یخچال شنیده خواهد شد. اما اکثر مردم با مشکلی مواجه هستند که درب یخچال کاملا بسته است اما صدای سوت مانندی از یخچال شنیده می شود.

اگر درب یخچال به صورت کامل بسته باشد اما همچنان صدای سوت مانندی از یخچال شنیده شود ممکن است میکروسوئیچ درب یخچال ایراد پیدا کرده باشد. میکروسوئیچ درب وظیفه تشخیص باز یا بسته بودن درب یخچال را بر عهده دارد.

زمانیکه میکروسوئیچ دچار مشکل شود نمی‌تواند به درستی تشخیص دهد که درب یخچال باز یا بسته است. بنابراین بهترین راه حل برطرف سازی این مشکل این است که از بسته بودن صحیح درب یخچال اطمینان حاصل کنید. در صورتیکه مشکل برطرف نشد باید میکروسوئیچ درب یخچال را بررسی و آن را تعمیر کنید.

سوت کشیدن یخچال بوش (Bosh)

اگر صدای شنیده شده از یخچال به همراه کد خطا و یا ارور بر روی نمایشگر نشان داده شود توصیه می کنیم مقاله ارور یخچال بوش را مطالعه کنید. ممکن است صداهای مختلفی از یخچال شنیده شوند با این حال تمامی صداها به معنای مشکل به وجود آمده در یخچال نیست.

زیرا برخی از صداهای یخچال طبیعی است. اما اگر سر صدای عجیب و غریبی و یا صدای بلندی از یخچال شنیده شود نشان دهنده وجود مشکل در یخچال است. بنابراین اگر سر و صدای زیادی از یخچال خود می شنوید باید از تعمیرکاران متخصص جهت رفع مشکل کمک بگیرید.

مطالب مرتبط: ۱۰ علت نشتی آب یخچال و راه‌حل آن‌ها

یکی از دلایل سوت کشیدن یخچال بوش (Bosh) تراز نبودن آن می باشد. تراز نبودن یخچال در نحوه کارکرد اجزای یخچال از قبیل کمپرسور موثر است. بنابراین تراز نبودن ممکن است در کارکرد کمپرسور تاثیر بگذارد و سبب تولید صدای بلند از یخچال شود.

پروانه فن یخچال از دیگر دلایل سوت کشیدن یخچال بوش (Bosh) است. پروانه فن یخچال وظیفه انتقال هوای خنک داخل محفظه یخچال را برعهده دارد. در صورتیکه پره‌های این فن بشکند یا به دلیل برفک یخچال با یخ و برفک برخورد کند صدایی سوت مانند از یخچال شنیده خواهد شد. تعویض پروانه فن یخچال کار سخت و هزینه بری نیست. بنابراین این مشکل به سادگی توسط یک تعمیرکار ماهر برطرف خواهد شد.

موتور فن اواپراتور از دیگر دلایل سوت کشیدن یخچال بوش (Bosh) است. وظیفه موتور فن اواپراتور جریان هوا بر روی کویل های اواپراتور می باشد. اگر از قسمت فریزر یخچال صدای غیر عادی شنیده می شود احتمالاً موتور فن اواپراتور چهار مشکل شده است.

چنانچه موتور فن اواپراتور دچار مشکل شود علاوه بر ایجاد صدا سبب گرم شدن یخچال و افزایش زمان یخ زدایی خواهد شد. برای تشخیص خرابی این قطعه از یخچال باید به قسمت فریزر مراجعه کنید و بدنه محافظ فن را خارج کنید.

در صورت ایجاد برفک باید آن را برفک زدایی کنید. سپس از درست چرخیدن پروانه فن مطمئن شوید. در صورتیکه پروانه فن درست نچرخد باید نسبت به تعویض و یا تعمیر آن اقدام کنید.

مطالب مرتبط: علت کار نکردن آبسرد کن یخچال فریزر و ساید بای ساید

یکی دیگر از دلایل سوت کشیدن یخچال بوش (Boshموتور فن کندانسور است. امروزه در یخچال های بدون برفک از کویل کندانسور که با فن خنک می شوند استفاده می کنند. در صورتیکه این قطعه خراب شود صدایی از یخچال شنیده خواهد شد.

علاوه بر ایجاد سروصدا مشکلات دیگری از قبیل روشن و خاموش شدن مداوم یخچال، تجمع آب زیر یخچال و کاهش میزان خنک سازی یخچال در اثر مشکل در موتور فن کندانسور به وجود می آید.

از دیگر دلایل سوت کشیدن یخچال بوش (Bosh) بست، لرزه گیر و سایر اجزای موتور یخچال است. موتور یخچال یک محافظ دارد که به کمک تعدادی بست و لرزه گیر به بدنه یخچال پیچ می شود. به مرور زمان ممکن است این بست ها و لرزه گیرها ساییده و کند شوند.

در عین حال موتور در حین کارکرد لرزش و صدای بیشتری خواهد داشت. در صورت بروز این مشکل باید اجزای موتور را تعمیر کنید. استفاده از اجزای نو مانع از سوت کشیدن یخچال بوش (Bosh) خواهد شد.

مطالب مرتبط: شایع ترین علل بسته نشدن درب یخچال+ آموزش جامع

سوت کشیدن یخچال بوش (Bosh)

برطرف سازی مشکل یخچال بوش توسط تعمیرسرا

همانطور که در بالا اشاره کردیم برخی از صداهای شنیده شده در یخچال به دلیل عملکرد طبیعی یخچال است. بنابراین وجود این صداها نشانه ای از مشکل و خرابی در یخچال نیست.

از طرفی هر چقدر کارکرد موتور و طول عمر یخچال بیشتر باشد سر وصدای ایجاد شده توسط یخچال بیشتر خواهد شد. در صورت سوت کشیدن یخچال بوش (Bosh) بهتر است با توجه به مطالبی که ذکر کردیم مشکل را بررسی کنید.

چنانچه قادر به برطرف کردن صدای یخچال نشدید توصیه می کنیم از متخصصین تعمیر یخچال بوش مجرب و متخصص تعمیر سرا کمک بگیرید. تعمیرکاران ماهر تعمیرسرا آماده ارائه هرگونه خدماتی به شما مشتریان عزیز می باشند.

با انتخاب تعمیرسرا می توانید مشکل یخچال خود را با کمترین هزینه برطرف سازید. از طرفی مهارت متخصصان تعمیرسرا مانع از ایجاد مشکل و هزینه اضافی برای شما خواهد شد.

تعمیرات انواع یخچال فریزر با تعمیرسرا

مجموعه ما می‌تواند در همه ساعات شبانه‌روز برای ارائه مشاوره رایگان و همینطور ارسال تعمیرکار متخصص به منزل شما در خدمت باشد.

مهم نیست از چه برند یخچال فریزری استفاده میکنید کافیست از طریق تلفن و شماره تماس با کارشناسان ما در تماس باشید

۱۴۰۰/۰۹/۰۲

فرم ارسال نظر