مهمترین علل سرما نداشتن یخچال آدمیرال

تعمیرسرا ارائه دهنده با کیفیت ترین خدمات تعمیر یخچال فریزر

شرکت تعمیرسرا با به کارگیری تکنسین‌های متخصص در حوزه تعمیر یخچال در ابتدا مشکل یکسره کار کردن یخچال فریجیدر را پیدا و سپس اقدام به تعمیر یخچال آدمیرال  شما عزیزان در سریع ترین زمان و با مناسبترین قیمت میکند. در این مقاله در مورد سرما نداشتن یخچال آدمیرال صحبت خواهیم نمود.

تعمیر یخچال آدمیرال

معرفی و تاریخچه شرکت آدمیرال

آدمیرال، یکی از برترین برندهای مطرح در زمینه ساخت لوازم سرمایشی، می‌باشد که کارخانه اصلی آن، در آمریکا مستقر است. البته در حال حاضر، این شرکت و محصولاتش، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت آمریکایی دیگری با عنوان ویرپول است. در ساخت یخچال آدمیرال، از جدیدترین و باکیفیت‌ترین قطعات استفاده‌شده است و به همین علت، امکان خرابی در یخچال آدمیرال، بسیار کم است، اما اگر به هر دلیل، یخچال آدمیرال شما دچار مشکل شد و خواستید بدانید سرما نداشتن یخچال آدمیرال (ADMIRAL) به چه علت می‌باشد در ادامه با ما همراه باشید تا علل مختلف آن را، بررسی نماییم.

مطالب مرتبط: شایع ترین علل بسته نشدن درب یخچال+ آموزش جامع

دلایل مربوط به استفاده نادرست از یخچال آدمیرال

زمانی که درب یخچال آدمیرال را باز می‌کنیم و هوای داخل یخچال، با هوای محیط یکسان است، نشان از به وجود آمدن مشکل، در سیستم سرمایشی یخچال است. از دلایل اولیه سرما نداشتن یخچال آدمیرال، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که در صورت عدم رعایت آن ها نیاز به تعمیر یخچال را خواهید داشت .

تنظیم نبودن درجه یخچال آدمیرال

بهتر است دمای یخچال آدمیرال را، برای ماه‌های گرم سال، بین ۳ تا ۵ درجه و برای ماه‌های سرد سال، بین ۵ تا ۷ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا مواد غذایی داخل آن، ماندگاری بیشتری داشته باشند. یکی از دلایل مهم نداشتن سرما در یخچال می‌تواند تنظیم نبودن درجه یخچال باشد.

پر کردن بیش‌ازحد ظرفیت یخچال آدمیرال

مواد غذایی در یخچال آدمیرال، نباید بیش‌ازحد گنجایش آن باشد و همچنین باید چینش مواد غذایی، به صورتی باشد که هوا بتواند بین آن‌ها، به‌راحتی جریان داشته باشد تا خنک‌کنندگی یخچال در حد مطلوب باشد.

مناسب نبودن محل قرارگیری یخچال آدمیرال

سرمای موجود در یخچال، به‌وسیله کمپرسوری ایجاد می‌شود که در قسمت پشت یخچال قرارگرفته که توسط یک فن، گرمای حاصل از کارکرد آن، به محیط منتقل می‌شود. اگر فضای موردنیاز برای تهویه، وجود نداشته باشد، عملکرد یخچال، مختل می‌شود و درنتیجه باعث از دست دادن سرمای مطلوب، در یخچال آدمیرال می‌شود.

مطالب مرتبط: یکسره کار کردن یخچال فریجیدر +راه‌کارهای عملی

سرما نداشتن یخچال آدمیرال

دلایل فنی سرما نداشتن در یخچال آدمیرال

به‌غیراز مواردی که اشاره شد، عوامل مهم دیگری نیز، ممکن است در نداشتن سرما در یخچال آدمیرال، نقش داشته باشند که در بیشتر موارد، علت، بالا بودن طول عمر قطعات غیر مصرفی یخچال است که مربوط به بخش تهویه است. در ادامه مقاله، به بررسی دقیق‌تر موارد فنی که منجر به سرما نداشتن در یخچال آدمیرال می‌شود خواهیم پرداخت.

سیم‌پیچ‌های استارتر موتور

سیم‌پیچ خازن که وظیفه کاهش دمای موتور را دارد، اگر به‌درستی عمل نکند، باعث سرد نشدن دمای یخچال می‌شود. اگر این سیم‌پیچ، نتواند گرمای موتور را کاهش دهد، گاز یخچال، دچار افت فشار می‌شود و نمی‌تواند به‌درستی به گردش درآید که این مشکل، باعث سرما نداشتن یخچال می‌شود.

کندانسور یخچال ادمیرال

کندانسور در یخچال آدمیرال، وظیفه خنک کردن گاز داخل لوله‌های یخچال را به عهده دارد. این قطعه مهم که به‌صورت شبکه‌های توری شکل، در پشت یخچال است، به‌مرورزمان دچار گردوغبار و چربی شده و درنهایت باعث سرما نداشتن یخچال می‌شود.

فن کندانسور

وظیفه این فن، گرفتن دمای بالا از کندانسور و انتقال آن به محیط است که اگر دچار مشکل شود، باعث گرم شدن دمای یخچال می‌شود. در بیشتر مدل‌های یخچال آدمیرال، این فن در قسمت پشت و نزدیک کمپرسور یخچال است. برای بررسی عملکرد این فن، اگر پشت یخچال حتی زمانی که کمپرسور کار نمی‌کند داغ است احتمال خراب بودن فن کندانسور زیاد است. علت آن‌هم می‌تواند براثر کثیف شدن یا شکسته شدن پروانه فن، به علت کهنگی و پوسیدگی باشد.

فن اواپراتور یخچال آدمیرال

یکی از قسمت‌های تشکیل‌دهنده بخش یخ‌زدایی، فن اواپراتور است که با به چرخش درآوردن گاز، سرما را از لوله‌های اواپراتور گرفته و به داخل فضای یخچال وارد می‌کند. درصورتی‌که این فن، دچار مشکل شود، علاوه بر خنک نشدن یخچال، باعث یخ‌زدگی اواپراتور نیز می‌گردد.

رله استارتر موتور

این قطعه، همان‌طور که از نامش پیداست، وظیفه راه انداختن کمپرسور یخچال، در زمان انجام سرما سازی را دارد و با افزایش ولتاژ، به‌صورت آنی و با کمک خازن، موتور را به حرکت می‌اندازد.

مطالب مرتبط:علت خاموش نشدن یخچال چیست؟ راه کارهای عملی

رله استارتر موتور یخچال ادمیرال

این قطعه، وظیفه کنترل دما، در دماهای مشخص‌شده را دارد و در دماهای معین، دستور قطع و وصلی به موتور را می‌دهد. اگر این قطعه به‌درستی عمل نکند، باعث قطع شدن جریان ورودی به کمپرسور و سرما نداشتن یخچال می‌شود.

سنسور دمای یخچال

زمانی که این سنسور، دچار مشکل شود، برد فرمان، قادر به محاسبه دمای درون یخچال نمی‌شود و درنتیجه، دستور راه انداختن موتور را نمی‌دهد و درنهایت یخچال خنک نمی‌شود.

قسمت یخ‌زدایی یخچال ادمیرال

انجام عمل یخ‌زدایی، به‌وسیله مجموعه‌ای از اجزای به‌هم‌پیوسته صورت می‌گیرد تا عمل یخ‌زدایی، به‌درستی انجام شود. بروز هرگونه مشکلی در این بخش، باعث قطع شدن چرخه یخ‌زدایی می‌شود. قطعاتی که جهت یخ‌زدایی به کار گرفته می‌شوند شامل هیتر، اواپراتور، فن اواپراتور، ترمو فیوز، ترمو دیسک و سنسور دما هستند.

کمپرسور یا موتور الکتریکی

موتور یخچال، به‌عنوان اصلی‌ترین قسمت یخچال آدمیرال و در حقیقت قلب یخچال آدمیرال، وظیفه دمیدن و مکیدن گاز را داخل سیکل به وجود آورنده سرما، به عهده دارد. هر نوع اختلال در عملکرد موتور، باعث سرد نشدن یخچال خواهد شد.

گاز یخچال ادمیرال

یکی از مهم‌ترین عوامل در خنک کردن یخچال، گازی است که توسط کمپرسور در داخل لوله‌های شبکه‌ای یخچال، جریان دارد و باعث خنک شدن یخچال می‌شود. زمانی که براثر نشتی در این لوله‌ها و اتصالات آن، گاز یخچال کم شود یا کلاً تخلیه شود، یخچال قادر به سرمادهی نمی‌باشد. وقتی‌که فشار گاز کم شده باشد یا هنوز به‌طور کامل تخلیه نشده باشد، ممکن است فریزر برعکس یخچال، سرمای مناسبی داشته باشد که علت آن این است که سرما ابتدا به قسمت فریزر می‌رود و بعد به سمت یخچال جریان پیدا می‌کند.

مطالب مرتبط: علت چشمک زدن یخچال فریزر + همه برندها به همراه راه حل

برد الکتریکی اصلی یخچال آدمیرال

برد اصلی یخچال، در حقیقت مغز و پردازنده تمامی فرمان‌های یخچال است. یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث آسیب دیدن برد اصلی در یخچال آدمیرال می‌شود، نوسانات برق است که برای جلوگیری از آن، توصیه می‌شود حتماً از محافظ الکتریکی استفاده شود. وقتی این برد آسیب ببیند دستگاه در فرمان دادن به کمپرسور، جهت قطع و وصل کردن برق، به مشکل برمی‌خورد و عمل نمی‌کند. البته بردهای یخچال آدمیرال، به دلیل کیفیت بالای ساخت، قابل تعمیر هستند و معمولاً نیاز به تعویض با صرف هزینه‌های بالا ندارند.

کمپرسور یخچال ادمیرال

عیب‌یابی یخچال آدمیرال و راه‌های برطرف کردن آن‌ها

  • نشانه: کمپرسور به‌طور مداوم در حال کار است، اما داخل یخچال گرم است.
  • علت: ۱- گاز یخچال، کم شده یا به‌طور کامل تخلیه‌شده است ۲- کمپرسور، سوخته یا معیوب شده است ۳- کندانسور، با دیوار فاصله ندارد، یا فن، دچار مشکل شده و درنتیجه، عمل تهویه صورت نمی‌گیرد. برای رفع این مشکل، باید در اطراف کندانسور و اواپراتور، به دنبال سوراخی گشت که گاز از آن خارج می‌شود و سپس با استفاده از جوشکاری، سوراخ را مسدود و پس از تست فشار هوا، مجدداً شارژ گاز صورت گیرد.
  • نشانه: قبل از شروع به کار کردن یخچال، صدایی غیرطبیعی شنیده می‌شود و یخچال از کار می‌افتد.
  • علت: ۱- فشار برق، ضعیف است ۲- قسمت آور لود، دچار مشکل شده است ۳- کمپرسور، دچار اشکال شده ۴- مسیر گردش گاز در یخچال، مسدود شده است ۵- خراب شدن رله استارت
  • نشانه: صدای زیاد و غیرعادی یخچال در زمان کار کردن
  • علت: ۱- یخچال، متعادل نشده و تراز نیست ۲- موتور فن، معیوب شده است ۳- اتصالات کمپرسور به شاسی، لق شده است ۴- کمپرسور، دارای یک مشکل مکانیکی شده و معیوب است.

در پایان، برای اینکه یخچال آدمیرال شما، طول عمر بیشتری داشته باشد، توصیه می‌کنیم موارد زیر را جدی بگیرید و رعایت کنید:

  • قرار دادن حداقل ۲۰ سانتیمتر فاصله بین یخچال و دیوار
  • تمیز کردن مداوم داخل فریزر و یخچال در دوره‌های شش‌ماهه (در زمان تمیز کردن داخل محوطه یخچال، حتماً یخچال را از برق جدا کنید)
  • باز نگذاشتن مداوم و طولانی‌مدت، درب یخچال
  • قرار دادن فاصله مناسب یخچال، از وسایل گرمازا همچون اجاق‌گاز
  • استفاده از ترانس‌ها و محافظ‌های مخصوص یخچال، جهت جلوگیری از صدمات ناشی از نوسان برق
  • پر نکردن محفظه داخل یخچال از مواد غذایی بیش از ظرفیت و گنجایش یخچال
  • نگذاشتن مواد غذایی داغ و بدون درب، بخصوص مایعات، در یخچال
  • قرار دادن پایه‌های یخچال روی سطح کاملاً صاف و تراز شده
  • استفاده از قطعات اصلی یخچال آدمیرال، در زمان نیاز به تعویض قطعه
تعمیر یخچال فریزر آدمیرال

اگر موارد ذکرشده را به‌دقت رعایت بفرمایید، یخچال آدمیرال شما، سال‌های سال به‌خوبی کار خواهد کرد و از استفاده با آن، لذت خواهید برد.

تعمیرسرا ارائه دهنده بهترین خدمات تعمیر یخچال فریزر

تعمیرسرا با استفاده از بهترین متخصصان آماده ارائه خدمات تعمیر انواع لوازم خانگی با بهترین قیمت و سریعترین زمان به شما عزیزان است. شما میتوانید درخواست اینترنتی خود را با استفاده از فرم الکترونیکی سایت تنها با چند کلیک ثبت کنید و یا با شماره زیر تماس بگیرید:

۶۲۹۴۱ – ۰۲۱

۱۴۰۰/۰۹/۰۲

فرم ارسال نظر