دلایل اصلی یکسره کار کردن یخچال جنرال الکتریک +اپدیت ۹۹

تعمیر یخچال جنرال الکتریک را به چه کسی بسپاریم؟

یکی از مهمترین معضلاتی که برای هر خانواده ای ممکن است اتفاق بیوفتد خرابی لوازم برقی و آشپزخانه است حال اگر این خرابی مربوط به وسایل مهم‌تر مثل یخچال و گاز باشد فورا به تعمیرکار احتیاج پیدا می‌کنید. اگر شما هم نیازمند تعمیر یخچال جنرال الکتریک خود هستید، با مشاورین تعمیرسرا در ارتباط باشید یکی از مشکلاتی که بسیاری با آن مواجه هستند یعنی دلایل اصلی یکسره کار کردن یخچال جنرال الکتریک است با ما همراه باشید.

علت اتومات نکردن یخچال جنرال الکتریک

یکی از شایع‌ترین ایرادهای یخچال جنرال الکتریک اتومات نکردن و یکسره کار کردن یخچال است. از این دلایل، می‌توان به خرابی ترموستات یخچال اشاره کرد که این حالت در صورتی رخ می‌دهد که مواد غذایی داخل یخچال بیش از دمایی که با درجه تنظیم‌شده، سرد شده‌اند و یا یخ‌زده‌اند.

یکی دیگر از این دلایل، ضعیف شدن موتور یخچال است که در این حالت باوجود سرمای مناسب یخچال، موتور دارای صدایی غیرطبیعی است و یکسره کار می‌کند. از موارد ویژه‌ای که باعث یکسره کار کردن یخچال جنرال الکتریک می‌شود نیز می‌توان به خراب شدن سیستم دی فراست یا برفک‌زدایی در یخچال‌های بدون برفک اشاره کرد که باعث برفک زدن اواپراتور و کم شدن سرمای یخچال که درنتیجه باعث یکسره کار کردن یخچال می‌شود. همچنین بسته یا گیر بودن لوله‌های ورودی یخچال نیز می‌تواند باعث یکسره شدن موتور یخچال شود.

علت اتومات نکردن یخچال جنرال الکتریک

عوامل مؤثر در یکسره کار کردن یخچال جنرال الکتریک

ممکن است در مواردی متوجه یکسره کار کردن یخچال جنرال الکتریک خود شده باشید و یا به دلیل اطلاع نداشتن از اینکه چه مدت‌زمانی یخچال باید اتومات کند بی‌جهت نگران صدای موتور یخچال شده باشید.

معمولاً برای یافتن دلایل یکسره کار کردن یخچال جنرال الکتریک چند دلیل مشخص وجود دارند و شما با علم به اینکه یخچال، اصولاً هرچند دقیقه یک‌بار باید اتومات کند قطعاً سریع‌تر قادر به جلوگیری از مشکلات جدی‌تر خواهید شد.

مطالب مرتبط: تعمیر درب یخچال جنرال الکتریک (جدیدترین راه‌کارها)

مهم‌ترین این دلایل می‌توانند موارد زیر باشند:

کمپرسور یا موتور یخچال جنرال الکتریک

وقتی موتور یخچال در زمان کار کردن صدایی غیرطبیعی دارد و نمی‌تواند به‌خوبی اتومات کند نشانه به وجود آمدن اختلالی در کارکرد موتور است.

برد الکترونیکی یخچال

این برد که کلیه فرمان‌های عملکرد یخچال جنرال الکتریک توسط آن صادر می‌شود ممکن است دچار مشکل شود و درنتیجه باعث یکسره کار کردن یخچال گردد.

ترموستات

این قطعه می‌تواند مهم‌ترین علت یکسره کار کردن یخچال باشد و مهم‌ترین نشانه تشخیص آن نیز یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال است. ازآنجایی‌که ترموستات وظیفه کنترل کردن دمای یخچال را به عهده دارد اگر دچار مشکل شود ممکن است باعث خسارت زدن به سایر بخش‌های یخچال نیز بشود.

بخش دی فراست یا یخ‌زدایی

در بخش یخ‌زدایی قطعه‌ای وجود دارد که به‌صورت تایمر عمل می‌کند و مانع یخ‌زدگی و به وجود آمدن برفک در یخچال می‌شود. درصورتی‌که این قطعه دچار اختلال شود، گردش هوا در یخچال به‌درستی انجام نمی‌شود و یخچال به‌صورت یکسره کار می‌کند.

مطالب مرتبط: شارژ گاز یخچال جنرال الکتریک (کاملترین توضیحات)

لوله‌های کندانسور

گردش هوای خنک برای یخچال، به عهده این لوله‌هاست و زمانی که به دلیلی داخل آن‌ها آلودگی و رسوبات تجمع کنند، گاز داخل لوله نمی‌تواند به‌خوبی به سرتاسر لوله‌ها پخش شود و درنتیجه باعث خنک نشدن یخچال و یکسره کار کردن آن می‌شود.

فن یخچال جنرال الکتریک

این فن که وظیفه خنک‌کنندگی اجزای داخلی یخچال را دارد اگر به‌درستی عمل نکند باعث گرم شدن گاز یخچال و درنتیجه کار کردن یکسره یخچال جنرال الکتریک شما خواهد شد.

  • حالت Turbo Cool در یخچال جنرال الکتریک
  • نوار لاستیکی دور درب یخچال
  • گاز یخچال

کم شدن میزان سرما و نشتی گاز به اشکال مختلفی ممکن است اتفاق بیفتد. در یخچال‌های قدیمی به‌صورت آب شدن برفک‌های جایخی و در یخچال‌های جدید با کم شدن سرمای محفظه یخچال می‌توان به این موضوع پی برد.

در ادامه هرکدام از این بخش‌ها را به‌طور مفصل مجموعه تعمیر لوازم خانگی تعمیر سرا بررسی خواهیم کرد.

خرابی فن یخچال جنرال الکتریک

نقش موتور یخچال جنرال الکتریک در یکسره کار کردن آن

کمپرسور یخچال مهم‌ترین بخش در یخچال جنرال الکتریک است. درزمانی که یخچال به‌صورت یکسره کار می‌کند نیز یکی از اولین قسمت‌هایی که باید کنترل شود موتور یخچال است. اگر کمپرسور دارای طول عمری بالاتر از هشت سال است زمان تعویض آن دیگر فرارسیده است. یکی از راه‌های آزمایش موتور یخچال دمای آن است. به‌طوری‌که وقتی به موتور دست می‌زنیم نباید داغ باشد. درصورتی‌که موتور بیش‌ازحد معمول داغ شده باشد نشان از خراب بودن موتور یا کمپرسور یخچال است.

مطالب مرتبط: آموزش تعمیر برد یخچال جنرال الکتریک

برد الکترونیکی یا مادربرد یخچال

برد الکترونیکی در یخچال جنرال الکتریک وظیفه کنترل کلیه فرایندهای یخچال را به عهده دارد و اگر مشکلی باعث درست عمل نکردن آن شود این مشکل روی تمام عملکرد یخچال تأثیر می‌گذارد. اگر هرکدام از قطعات الکترونیکی بکار رفته در برد الکترونیکی که تنظیمات دمای یخچال را به عهده‌دارند دچار مشکل شوند می‌توانند باعث یکسره کار کردن یخچال جنرال الکتریک شما گردند.

خرابی قطعات بخش یخ‌زدایی یا دی فراست

عملکرد نادرست هرکدام از قطعات این بخش، می‌تواند اثر مستقیمی روی یکسره کار کردن یخچال فریزر  داشته باشد. اگر هیتر به‌درستی عمل نکند اواپراتور یخ میزند و نمی‌تواند سرما را وارد محفظه یخچال کند و چون دمای داخل محفظه یخچال گرم‌تر از دمای طبیعی یخچال است، برد اصلی فرمان قطع کردن موتور را نمی‌دهد و درنتیجه کمپرسور یخچال یکسره کار می‌کند تا دما را به حد طبیعی برساند.

بخش یخ‌زدایی یا دی فراست یخچال شامل المنت یا هیتر، ترموفیوز، سنسور، ترمودیسک و اواپراتور است که درست عمل نکردن هرکدام از این بخش‌ها می‌تواند اثر مستقیم روی یکسره کار کردن یخچال جنرال الکتریک شما داشته باشد.

خرابی قطعات بخش یخ‌زدایی یا دی فراست یخچال جنرال الکتریک

خراب شدن فن اصلی یخچال

خراب شدن فن اواپراتور موجب می‌شود سرما به تمام محفظه یخچال نرسد و باعث بالا رفتن دمای یخچال شود. وقتی دمای یخچال بالا می‌رود برد الکترونیکی فرمان به یکسره کار کردن موتور می‌دهد تا سرمای بیشتری تولید کند و درنتیجه باعث یکسره کار کردن یخچال می‌شود. برای رفع این مشکل نیز باید فن تعویض شود تا مشکل یکسره کار کردن یخچال حل شود. در صورتی که تمایل به جویای هزینه موتور یخچال داشتید، می توانید از مقاله قیمت موتور یخچال تعمیر سرا استفاده کنید.

استفاده از حالت‌های Turbo Freeze Turbo Cool

اکثر مدل‌های جدید یخچال جنرال الکتریک دارای دو حالت فوق برای دادن سرمای سریع و فراوان هستند. زمانی که این دو حالت فعال شوند کمپرسور یخچال حدود دو ساعت یکسره روشن می‌ماند و بعدازآن مدت به حالت عادی خود برمی‌گردد.

خراب شدن نوار لاستیکی دور درب یخچال

یکی دیگر از متداول‌ترین دلایل یکسره کار کردن یخچال جنرال الکتریک، خراب شدن این نوار است که باعث خارج شدن سرمای یخچال و درنتیجه یکسره کار کردن موتور یخچال می‌شود.

کم شدن گاز یخچال

وقتی گاز یخچال کمتر از حد معمول باشد کمپرسور به دلیل تبدیل‌شدن سریع گاز به سرما بیشتر روشن می‌ماند و درنتیجه باعث یکسره کار کردن یخچال می‌شود. کم بودن گاز یخچال دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد که بعد از رفع علت نشتی گاز، باید مجدداً گاز به کمپرسور تزریق شود.

سایر عوامل در یکسره کار کردن یخچال جنرال الکتریک

علاوه بر موارد ذکرشده، عوامل دیگری نیز در یکسره کار کردن یخچال دخیل هستند که از این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

محل قرارگیری یخچال

محل نگهداری یخچال در عملکرد آن نقش مهمی دارد به‌طوری‌که اگر محل قرار دادن یخچال در معرض تابش نور آفتاب یا کنار منابع حرارتی مانند اجاق‌گاز باشد ممکن است باعث یکسره کار کردن یخچال شود.

مطالب مرتبط: مهم ترین دلایل ارور hrs یخچال جنرال الکتریک + اقدامات لازم

گذاشتن غذاهای گرم در یخچال

قرار دادن مواد غذایی گرم، باعث یکسره کار کردن یخچال جنرال الکتریک می‌شود به‌طوری‌که کمپرسور یخچال باید زمان بیشتری کار کند تا بتواند آن غذای گرم را خنک کند.

باز و بستن زیاد درب یخچال

باز کردن مداوم یخچال می‌تواند دلیلی برای یکسره کار کردن یخچال باشد. باز و بسته کردن زیاد یخچال باعث خارج شدن هوای سرد داخل و وارد شدن هوای گرم به داخل یخچال می‌شود و درنتیجه موتور یخچال زمان بیشتری را برای خنک کردن داخل یخچال صرف خواهد کرد.

باز و بستن زیاد درب یخچال جنرال الکتریک

مواردی که بعد از یکسره کار کردن یخچال جنرال الکتریک باید انجام داد

زمانی که متوجه شدید به هر دلیلی یخچال جنرال الکتریک یکسره کار می‌کند اولین کاری که می‌توانید انجام دهید قطع کردن برق یخچال است. پس‌ازاینکه برق را قطع کردید بعد از ۱۰ دقیقه مجدداً یخچال را به برق بزنید و کارکرد آن را چک کنید.

در بعضی مواقع با قطع و وصل کردن برق، مشکل یکسره کار کردن یخچال حل می‌شود و نیازی به تعمیرکار نیست؛ اما اگر با این کار مشکل حل نشد، با کنترل بخش‌هایی که در بالا ذکر شد می‌توانید متوجه بشوید که مشکل از کدام قسمت است و با سرویس‌کاران مجرب یخچال جنرال الکتریک تماس بگیرید تا مشکل را برطرف نمایند.

مطالب مرتبط: دانلود دفترچه راهنمای یخچال فریزر جنرال الکتریک

نکات پایانی:

نکته مهم اینکه در صورت بروز ایراد در قسمت‌های مختلف یخچال جنرال الکتریک حتماً یخچال را خاموش نمایید تا به قسمت‌های دیگر آن آسیبی وارد نشود. حال که با مهم‌ترین و متداول‌ترین دلایل یکسره کار کردن یخچال جنرال الکتریک آشنا شدیم میدانیم که با مشاهده هرکدام از این عوامل و نشانه‌ها باید سریعاً نسبت به تعمیر قسمت معیوب اقدام کنیم تا خرابی بخش معیوب باعث صدمه زدن به سایر قسمت‌ها نشود. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده لازم را برده باشید.

تعمیرسرا ارائه دهنده بهترین خدمات تعمیر یخچال فریزر

شرکت تعمیرسرا با استفاده از بهترین متخصصان آماده ارائه خدمات تعمیر انواع لوازم خانگی با بهترین قیمت و سریعترین زمان به شما عزیزان است. شما میتوانید درخواست اینترنتی تعمیر یخچال خود را با استفاده از فرم الکترونیکی سایت تنها با چند کلیک ثبت کنید و یا با شماره های تعمیر سرا تماس بگیرید.

۱۴۰۰/۰۹/۰۲

فرم ارسال نظر