شارژ گاز یخچال جنرال الکتریک (کاملترین توضیحات)

تعمیر یخچال جنرال الکتریک با تعمیرسرا

یکی از مهمترین معضلاتی که برای هر خانواده ای ممکن است اتفاق بیوفتد خرابی لوازم برقی و آشپزخانه است حال اگر این خرابی مربوط به وسایل مهم‌تر مثل یخچال و گاز باشد فورا به تعمیرکار احتیاج پیدا می‌کنید. اگر شما هم نیازمند تعمیر یخچال جنرال الکتریک خود هستید، با مشاورین تعمیرسرا در ارتباط باشید یکی از مشکلاتی که بسیاری با آن مواجه هستند شارژ گاز یخچال جنرال الکتریک است که در این مقاله به طور کامل به آن میپردازیم:

شما میتوانید با شماره ۶۲۹۴۱ – ۰۲۱ برای دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید!

یخچال فریزر عضو ضروری هر خانه

یخچال و فریزر یکی از لوازم ضروری و مهم و البته پرمصرف در هر خانه و آشپزخانه به شمار می‌رود. به‌طوری‌که امروزه نمی‌توان آشپزخانه‌ای را بدون این وسیله حیاتی تصور کرد. بااین‌حال بعضاً پیش می‌آید که یخچال جنرال الکتریک شما به تعمیر نیاز پیدا کند و شما به‌ناچار مجبور باشید ساعات و یا روزهایی را بدون آن سپری کنید. یکی از مشکلاتی که یخچال‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند خالی شدن گاز آن‌هاست. شما باید در این شرایط به فکر شارژ آن و یا تعمیر قطعه لازم جهت نگه‌داری گاز باشید. در این مقاله بنا داریم تا به موضوع شارژ گاز یخچال جنرال الکتریک بپردازیم.

تعمیر یخچال جنرال الکتریک

آشنایی کلی با شرکت جنرال الکتریک

شاید برای شما سؤال پیش‌آمده باشد که یخچال جنرال الکتریک شما ساخت کدام کشور بوده و از کجا آمده است؟ باید به شما بگوییم که ادیسون همان مخترع مشهور لامپ، پس‌ازآنکه یک شرکت برای تولید و ساخت لامپ‌های خود تأسیس و راه‌اندازی کرد، در سال ۱۸۹۲ به سراغ شرکت توماس هانسون رفت و با آن ترکیب شد و این‌گونه بود که برند جنرال الکتریک پا به عرصه گذاشت و یخچال جنرال الکتریک به آشپزخانه‌های مردم ورود پیدا کرد. البته این برند تولیدات و فعالیت‌های دیگری نیز دارد ازجمله کامپیوتر، تولیدات هوایی و … و جالب است بدانید بسیاری از اختراع‌های صنعت لوازم‌خانگی دست آورد این شرکت است. جنرال الکتریک بعد از گذشت ۱۱۵ سال همچنان جزو ۱۲ برند و شرکت برتر دنیاست. در ابتدا شرکت اصلی آن در نیویورک آمریکا قرار داشت اما امروزه سهام آن در اختیار شرکت‌های عمومی قرارگرفته است.

مطالب مرتبط: غیرفعال کردن یخ‌ساز یخچال جنرال الکتریک +بهترین راه‌کارها

شرکت جنرال الکتریک

 یخچال جنرال الکتریک

یخچال جنرال الکتریک در جهان به دوام زیاد و مستحکم بودن بدنه قطعات معروف است همچنین از بروزترین و مجهزترین فنّاوری‌های روز دنیا برای نگهداری مواد غذایی استفاده کرده و آپشن های مناسب و متنوعی را داراست. جالب است بدانید که یخچال جنرال الکتریک برای تازه نگه‌داشتن مواد غذایی و حفظ طعم آن، از ۵ سطح برای تنظیم دما استفاده می‌کند. همچنین برترین سطح برچسب انرژی از آن یخچال جنرال الکتریک می‌باشد و البته یکی از آپشن های ویژه این یخچال دستگاه تولید آب داغ در کنار یخ‌ساز و آبسرد کن است. در حال حاضر این شرکت، یخچال تک، یخچال بالا پایین، فریزر تک، یخچال فریزر ساید بای ساید و یخچال فریزر مدل درب فرانسوی را در منوی یخچال‌های خود جای‌داده است. با تمام این توصیفات احتمال آن‌که شما بتوانید مدت‌زمان طولانی‌تری را با این یخچال، بدون مشکل سپری کنید بالاست اما بازهم خالی شدن گاز یخچال یکی از مسائل محتملی است که برای انواع یخچال به وجود می‌آید و یخچال جنرال الکتریک از این مسئله مستثنا نیست؛ که ما در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

مطالب مرتبط: مهم ترین دلایل ارور hrs یخچال جنرال الکتریک + اقدامات لازم

شارژ گاز یخچال جنرال الکتریک

ماده‌ای که در یخچال باعث تولید سرما می‌شود هیدرو‌فلرو‌کربن یا همان HFC نام دارد. این ماده با چرخش در لوله‌ها، گرما را از محتویات درون یخچال گرفته و از طریق کویل‌های پشت یخچال آن را به بیرون منتقل می‌کند که درنتیجه آن، مواد غذایی داخل یخچال شما سرد می‌شود. گاهی ممکن است یخچال جنرال الکتریک شما سرمای خود را از دست بدهد حتی ممکن است فریزر سرد باشد اما یخچال گرم. البته در بسیاری از موارد حتی فریزر هم سرمایی در حد یخ زدن ندارد. در این شرایط یکی از دلایل به وجود آمدن این معضل، می‌تواند خالی شدن گاز یخچال باشد که در این شرایط تکنسین‌های متخصص باید به منزل شما مراجعه نمایند و گاز یخچال را در محل، شارژ کنند. متخصصین در ابتدا اقدام به نشت‌یابی می‌کنند و سپس طبق اصول استاندارد شرکت جنرال الکتریک، به شارژ یخچال می‌پردازند و در انتها فیلتر درایر را تعویض می‌کنند. توجه داشته باشید که اگر یخچال شما درست شارژ نشود ضرر زیاد و جبران‌ناپذیری را به یخچال وارد می‌کند.

شارژ گاز یخچال جنرال الکتریک

گاز مصرفی در یخچال جنرال الکتریک

خوب است بدانید که در گذشته از گاز آمونیاک و فریون ۱۲ برای شارژ گاز یخچال استفاده می‌شد؛ اما یکی از مشکلات مهمی که این گازها داشتند این بود که گاز آمونیاک اشتعال‌زا بود و ممکن بود با یک جرقه کوچک مانند جرقه الکتریکی کل یخچال دچار آتش‌سوزی شود. همچنین هزینه بالایی که گاز آمونیاک و فریون ۱۲ داشت سبب نارضایتی مشتریان شده بود و البته شاید بوی بد نشت گازهای آمونیاک از یخچال‌های قدیمی به مشامتان خورده باشد که این هم مزید علت بود؛ اما امروزه از گاز ۱۳۴R و ۶۰۰R برای شارژ یخچال‌ها استفاده می‌شود. گاز ۱۳۴R برای یخچال‌های معمولی، یخچال فریزهای بالا و پایین همچنین فریزر تک استفاده می‌شود و به علت عدم اشتعال‌زایی، قیمت مناسب و از همه مهم‌تر دوام و پایداری نسبتاً بالایی که دارد، مورد محبت قرارگرفته است. گاز ۶۰۰R نیز برای یخچال‌های ساید بای ساید و ساید بای ساید های درب فرانسوی استفاده می‌گردد.

گاز مصرفی در یخچال جنرال الکتریک

مدت‌زمان لازم جهت شارژ گاز یخچال جنرال الکتریک

خوشبختانه غالباً شارژ گاز یخچال در منزل انجام می‌شود و حدوداً با گذشت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه یخچال شما مجدد راه‌اندازی خواهد شد و اگر گاز مرغوبی در یخچال جنرال الکتریک شما به‌کاررفته باشد می‌تواند تا ده سال دوام داشته باشد. البته نکته‌ای که بسیار مهم می‌باشد این است که استنشاق این گاز برای افرادی که بیماری‌های تنفسی دارند ضرر دارد. پس حتماً هنگام شارژ شدن گاز یخچال، چند متری از محل فاصله گرفته یا محیط را ترک کنید و پنجره‌ها را باز بگذارید. حال می‌خواهیم در ادامه به علت خالی شدن گاز یخچال بپردازیم.

علت کم شدن گاز یخچال جنرال الکتریک

 در حالت عادی گاز یخچال نباید خالی شود چراکه در هنگام شارژ موتور یا کمپرسور یخچال، لوله مربوطه بسته‌شده و راهی برای خروج گاز نیست؛ اما گاهی براثر اتفاقات مختلف در یک قسمتی از لوله‌های رفت‌وبرگشت گاز، حفره یا سوراخ هرچند کوچکی ایجاد می‌شود که این مسئله سبب تخلیه تدریجی گاز خواهد شد و البته این مسئله یعنی همان کمبود گاز، فشار مضاعفی را به موتور یخچال وارد کرده و سبب یکسره کار کردن آن می‌شود. حال می‌خواهیم بدانیم چه عواملی سبب می‌شوند تا گاز یخچال عبور کرده و خارج شود.

مطالب مرتبط: دانلود دفترچه راهنمای یخچال فریزر جنرال الکتریک

عوامل مؤثر در خالی شدن گاز یخچال

 موارد زیر از مهم‌ترین و اثرگذارترین عوامل در خالی شدن گاز یخچال می‌باشد.

  1. موتور یا کمپرسور یخچال
  2. نشتی داخل یخچال
  3. کندانسور
  4. طول عمر بالای یخچال
  5. جابه‌جایی نامناسب
  6. پوسیدگی لوله‌ها

موتور یا کمپرسور یخچال جنرال الکتریک

همان‌طور که مشخص است این قطعه از مهم‌ترین اجزای یخچال بوده و زمانی که علت خالی شدن گاز یخچال ایراد در موتور یخچال باشد چاره‌ای نیست غیر از تعویض موتور و رجوع به یک تعمیرکار متخصص در زمینه موتور یخچال.

موتور یا کمپرسور یخچال جنرال الکتریک

نشتی داخل یخچال

حتماً در جابه‌جایی مواد غذایی در یخچال جنرال الکتریک خود دقت کنید و با آرامی این کار را انجام دهید چراکه با وارد شدن ضربه به داخل یخچال، لوله‌ها دچار نشتی و خروج گاز می‌شوند. اگر برخی از قسمت‌های یخچال دچار برفک می‌شود به‌هیچ‌عنوان از ابزار تیز و سفت برای برفک‌زدایی استفاده نکنید.

کندانسور

اگر به پشت یخچال دقت کرده باشید یک سری لوله‌های مارپیچی را دیده‌اید که آن‌ها همان کندانسور یخچال هستند. البته در یخچال‌های جدید همچنین یخچال‌های ساید بای ساید روی آن توسط یک ورقه فلزی پوشیده شده است. کندانسور وظیفه دارد تا گاز داغ وارده از موتور را خنک کرده و گاز سرد را وارد یخچال نماید. او چیزی شبیه به رادیات ماشین است و وظیفه بسیار مهمی بر دوش دارد. نزدیکی زیاد یخچال با دیوار همچنین آسیب دیدن هنگام تمیز کردن کندانسور ازجمله مواردی است که به این قطعه آسیب می‌رساند بنابراین یخچال خود را قدری از دیوار فاصله داده همچنین برای تمیز کردن کندانسور از پارچه نرم استفاده نمایید.

طول عمر یخچال

اگر یخچال شما بیش از ده سال عمر دارد خالی شدن گاز آن بسیار طبیعی است و مسئله نگران‌کننده‌ای وجود نخواهد داشت. البته اگر از پوسیده نشدن سایر قطعات مطمئن هستید.

طول عمر یخچال

جابه‌جایی نامناسب

در برخی از موارد هنگام جابه‌جایی یخچال از محلی به محل دیگر بدنه یخچال دچار ضربه یا آسیب می‌شود که در این‌گونه موارد نیز خالی شدن گاز یخچال محتمل است.

پوسیدگی لوله‌ها

یکی دیگر از علت‌های نشتی گاز می‌تواند پوسیده شدن یا اکسیده شدن لوله‌های باشد که بر روی سیستم گازرسانی یخچال متصل شده است. اعم از لوله‌های آلومینیوم، لوله آهن، اتصالات لوله‌ها، مسیر جوشکاری موتور یا کمپرسور یخچال و جوینت های جوشکاری. البته این مسئله‌ای نیست که خودتان قادر به تشخیص آن باشید.

مطالب مرتبط: آموزش تعمیر برد یخچال جنرال الکتریک

هزینه خدمات شارژ گاز یخچال جنرال الکتریک

البته هزینه خدمات شارژ گاز یخچال بسته به زمان‌های مختلف متفاوت است و به عوامل گوناگونی بستگی دارد اما به‌طورکلی خود را برای یک هزینه ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزارتومانی جهت شارژ گاز یخچال جنرال الکتریک آماده کنید. شما می‌توانید قیمت‌های به‌روز شده را از نمایندگی‌های جنرال الکتریک جویا شوید.

هزینه خدمات شارژ گاز یخچال جنرال الکتریک

سخن پایانی

یخچال آشپزخانه قلب تپنده آشپزخانه است. اگر به تعمیر نیاز پیدا کند قطعاً سبب به وجود آمدن استرس در خانواده می‌شود. یخچال‌های جنرال الکتریک باوجود آن‌که بسیار مقاوم و با فنّاوری‌های به‌روز هستند اما می‌توانند گاهی دچار نقصان شوند. یکی از مشکلات شایعی که برای یخچال‌ها به وجود می‌آید خالی شدن گاز است که غالباً با حضور یک‌ساعته تکنسین‌های متخصص، این مشکل برطرف شده و گاز یخچال جنرال الکتریک شما در اندک زمانی شارژ خواهد شد.

خدمات تعمیر یخچال با تعمیرسرا

قبل از هرگونه تصمیم برای تعمیر و یا تعویض موتور یخچال با مشاوران تعمیرسرا تماس بگیرید. مهم نیست از چه برند یخچال فریزری استفاده میکنید کافیست از طریق فرم زیر با کارشناسان ما در تماس باشید:

عیب‌یابی و تعمیر انواع یخچال فریزر

و یا با شماره زیر تماس بگیرید:

۱۴۰۰/۰۹/۰۲

فرم ارسال نظر